رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرونا مبتلا است

آمار رسمی قربانیان کرونا: ۲۳۷ کشته، ۷۱۶۱ مبتلا

اسماعیل نجار- عکس از جماران

علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به غیبت چند روزه رییس این سازمان در جلسه‌ها، به ایسنا گفت:‌ اسماعیل نجار،  با مشاهده علائم مشابه آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه کرده و پس از انجام چهار تست مربوط به بیماری کووید-۱۹ مشخص شد که وی به این بیماری مبتلا شده است.

بختیاری در ادامه گفت:‌ «در همین راستا آقای نجار در بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌ قرار گرفت و صبح امروز با بهبود نسبی و رفع خطر با تشخیص پزشکان از بیمارستان مرخص شده و باید چندین روز را هم خود را در خانه قرنطینه کند.»

امروز خبرگزاری ایرنا هم از درگذشت محمدرضا راه‌چمنی، فعال اصلاح‌طلب بر اثر ابتلا به کروناویروس در بیمارستان مسیح دانشوری خبر داده است. 

از سی‌ام بهمن‌ماه که خبر شیوع کرونا در ایران به طور رسمی اعلام شد، تعدادی از مقامات و چهره‌های جمهوری اسلامی ابتلای خود به کرونا را اعلام کردند و در این بین برخی از آنها جان باختند. فاطمه رهبر، نماینده منتخب مجلس یازدهم اخیرا به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان سپرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین علی خلفی، معاون قضایی قوه قضاییه، حسین شیخ‌الاسلام، سفیر سابق ایران در سوریه و مشاور جواد ظریف، احمد خسروی، مدیر روابط عمومی سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، هادی خسروشاهی، سفیر پیشین ایران در واتیکان، و محمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از جمله مقامات کنونی و سابق جمهوری اسلامی هستند که در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس ایران؛ مجتبی ذوالنوری، نماینده دوره دهم مجلس؛ فریدالدین حداد عادل، فرزند غلامعلی حدادعادل ؛ محمود صادقی، نماینده دوره دهم مجلس و معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز برخی دیگر از مقامات هستند که پس از اینکه اعلام کردند به کرونا مبتلا شده‌اند، در قرنطینه به سر می‌برند.

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «از ظهر یکشنبه تا امروز (دوشنبه) و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۵۹۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۷۱۶۱ نفر افزایش یافت.

جهانپور در ادامه گفت: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید.»

بیشتر از