خانواده کُوادن پولی را که برایش جمع شده بود به خیریه بخشید

برد ویلیامز کمدین آمریکایی با کمک ۲۰ هزار نیکوکار ۷۰۰ هزار دلار برای کوادن جمع کره بود

 برَد ویلیامز کمدین آمریکایی (در عکس) هم مانند کوادن، کوتولگی از نوع آکوندروپلازی دارد- Ronald Martinez/Getty Images/AFP

خانواده کوادن بیلز گفته پولی را که برای این پسربچه نه ساله جمع شده تا به دیزنی‌لند برود نمی‌پذیرند.

پس از اینکه ویدیوی گریه کردن این پسربچه به خاطر آزار و اذیت همکلاسی‌هایش در فضای مجازی سر و صدا کرد، هفته پیش کمدین آمریکایی برَد ویلیامز در تارنمای گوفاندمی صفحه‌ای باز کرد تا او را به دیزنی‌لند بفرستند.

کوتولگی برد نیز مانند کوادن، از نوع آکوندروپلازی است. او توانست با کمک ۲۰ هزار نیکوکار از سراسر جهان بیش از ۷۰۰ هزار دلار (۳۶۰ هزار پوند) جمع کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حالا خانواده این بچه در بیانیه‌ای از این حرکت زیبا و نوع‌دوستانه تقدیر کرده‌ اما گفته‌ ترجیح می‌دهد این پول را به خیریه ببخشد.

ماندانارا بیلز، عمه کوادن، به شبکه ان‌آی‌تی‌وی نیوز گفته: «همه بچه‌ها دلشان می‌خواهد به دیزنی‌لند بروند مخصوصاً بچه‌ای با شرایط زندگی کوادن که تفریح باعث می‌شود حواسش از مشکلات هرروزه‌اش کمی پرت شود.»

ولی خواهرم گفت: «می‌دانی باید چکار کنیم؟ باید ببینیم ریشه مشکل کجاست. درست است این طفلک را اذیت و مسخره کرده‌اند. خیلی‌ها از سفیدپوست گرفته تا سیاه‌پوست در این جامعه به خاطر تمسخر و آزار خودکشی می‌کنند.»

او در ادامه گفت: «می‌خواهیم این پول را به نهادهای اجتماعی ببخشیم که واقعاً به آن نیاز دارند. خودشان بهتر می‌دانند باید این پول را صرف چه بکنند.»

«درست است که ما خیلی دلمان می‌خواهد به دیزنی‌لند برویم، اما گمان می‌کنم فایده‌ای که این پول برای جامعه دارد به مراتب بیشتر است.»

این خانواده تعدادی خیریه را مشخص کرده و می‌خواهد این پول را به آن‌ها ببخشد، خیریه‌هایی مانند مؤسسه استرالیایی آگاهی‌بخشی پیرامون کوتولگی و بنیاد درمانی بالونو. 

ماندانارا افزود: «باید دور هم جمع شویم و ببینیم چطور می‌شود کاری کرد بچه‌هایی مثل کوادن مجبور نباشند هم‌چنان با این مسائل دست و پنجه نرم کنند.»

«من در مدرسه‌ ماری در بریزبین درس می‌دهم و آنجا هفت بچه داریم. کافی است نگاهی به زندگی آن‌ها در ده سال اخیر بیاندازیم.»

این خانواده اعلام کرده‌اند که در رابطه با صفحه گوفاندمی با "برد" در ارتباط‌ هستند. قرار بود پس از تأمین هزینه‌های سفر آنان به دیزنی‌لند باقی پول را «به مؤسسه‌های خیریه مبارزه با آزار، قلدری و سو استفاده از انسان‌ها ببخشند.»

این کمدین تنها چهره معروفی نیست که از کوادن حمایت کرده است.

پس از آن که ویدیوی گریه و زاری این پسربچه در اینترنت سر و صدا کرد، هیو جکمنِ، هنرپیشه، در حساب توییترش ویدیویی خطاب به این بچه منتشر کرد.

جکمن گفت: «کوادن! تو قوی‌تر از آن هستی که خودت خیال می‌کنی رفیق. هر اتفاقی هم که بیفتد بدان که من دوست تو هستم.»

ستاره برنامه بهترین مجری، خطاب به آزاردهندگان این بچه نیز گفت حتی اگر شماها که عمداً به دیگران آسیب می‌زنید نبودید، «زندگی به خودی خود هم سخت بود.»

او گفت: «پس بیاییم با هم‌دیگر مهربان باشیم. تمسخر و آزار دیگران کار خوبی نیست.»

«زندگی به خودی خود هم سخت است، پس یادمان باشد هرکس مشکلات خودش را دارد. بیاییم با هم مهربان باشیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی