تعداد مبتلایان به کرونا در بریتانیا به ۲۳ نفر رسید

بیش از ۱۰ هزار نفر در بریتانیا تحت آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند

وزارت بهداشت بریتانیا با توجه به افزایش تعداد آزمایش‌های مثبت کرونا، گفته است که به جای اعلام موردی بیماری کرونا، از این پس هر ۲۴ ساعت اخبار مربوط به بیماری را به‌روز می‌کند - DAEGU, SOUTH KOREA

با ابتلای سه نفر دیگر در بریتانیا به بیماری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳ نفر رسیده است.

به گزارش اداره بهداشت و خدمات اجتماعی بریتانیا، این افراد در استان‌های «گلاسترشِر»، «هارتفورشر» و «بارکشِر»  ساکنند.

کریس ویتی، رئیس کل پزشکان بریتانیا، می‌گوید دو نفر از بیماران به تازگی از سفر ایتالیا، و دیگری از آسیا بازگشته‌اند.

در حال حاضر مسئولان در حال یافتن رد کسانی هستند که از هنگام بازگشت این افراد به بریتانیا با آن‌ها در تماس بوده‌اند.

بیش از ۱۰ هزار نفر در بریتانیا تحت آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند که از میان آن‌ها ۲۱ نفر در انگلستان (بخشی از بریتانیا)، یک نفر در ایالت «ولز» و یک نفر در ایرلند شمالی به این ویروس آلوده شده بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از آن، یک شهروند بریتانیایی که در کشتی تفریحی دایموند پرنسس در ساحل ژاپن به کرونا مبتلا شده بود، درگذشت. او نخستین شهروند بریتانیایی است که از عوارض کرونا جان می‌سپرد.

دولت بریتانیا به مسافران (بازگشته از) چین، ایران، ایتالیا، کره جنوبی و هنگ کنگ توصیه کرده است در خانه مانده و از تماس با مردم در این کشور خودداری کنند.

قرار است بوریس جانسون، نخست وزیر، در میان موج انتقادهایی که از او به خاطر واکنش کندش به این اپیدمی می‌شود، روز دوشنبه ریاست نخستین جلسه کمیته اضطراری «کبرا» را در مورد ویروس کرونا برعهده گیرد.

گفته می‌شود که دولت بریتانیا برای اعمال قوانین اضطراری جدیدی آماده می‌شود که به هدف جلوگیری از شیوع ویروس، به مدارس، شوراهای محلی و دیگر بخش‌های دولتی اختیار می‌دهد تا مقررات معمول را لغو کنند و خود را برای رویارویی با یک «اپیدمی» آماده کنند.

وزارت بهداشت بریتانیا با توجه به افزایش تعداد آزمایش‌های مثبت کرونا، گفته است که به جای اعلام موردی بیماری کرونا، از این پس هر ۲۴ ساعت اخبار مربوط به بیماری را به‌روز می‌کند.

در این اعلامیه آمده است:«این اقدام برای اطمینان خاطر از این است که همه روزه در راس ساعت مقرر تازه‌ترین اطلاعات (در اختیار عموم) قرار گیرد.»

تاکنون بیش از ۸۵ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. بخش اعظم تلفات ۲۸۵۰ نفره بیماری در چین، مرکز شیوع بیماری، بوده است.

بیشتر از جهان