بدترین نقش سینمایی گوئینت پالترو از نگاه خودش

این بازیگر از یکی از نقش‌ها‌ی ۲۰ سال پیشش چندان راضی نیست

گوئینت پالترو  می‌گوید اجرای دو نفره‌اش با سی‌لو گرین در گرمی ۲۰۱۱  اجرای محبوبش است- KEVIN WINTER/GETTY/AFP

گوئینت پالترو بدترین نقشی را که از دید خودش در طول زندگی حرفه‌ای‌اش بازی کرده است، فاش کرد.

این بازیگر با به چالش کشیدن کوین کیتینگ، دستیار خود برای امور نت‌فلیکس، چند سؤال از او پرسید تا بداند که کیتینگ چقدر او را می‌شناسد.

وقتی که پالترو از کیتینگ پرسید که آیا می‌داند از کدام یک از نقش‌هایش بیشتر بدش می‌آید، او در جواب گفت: «هال ظاهربین؟» 

منظور کیتینگ فیلمی بود که پالترو در سال ۲۰۰۱ بازی کرد و در آن نقش یک زن چاق را داشت.

پالترو سرش را به نشانه تأیید تکان داد و گفت: «دقیقا».

کیتینگ گفت: «مطمئن نیستم چه کسی به شما گفت آن نقش را بازی کنید، ولی آن فرد من نبودم. من آنجا نبودم . اصلا در آن زمان برای شما کار نمی‌کردم.»

پالترو در جواب او گفت: «آن نقش را قبل از شروع همکاری با تو بازی کردم! می‌بینی چی شد؟ افتضاح بود.»

در فیلم «هال ظاهربین»، جک بلک نقش مردی به اسم «هال» را بازی کرده است. او انسانی ظاهربین است که پس از آن که هپنوتیزم می‌شود و می‌تواند زیبایی درونی انسان‌ها را که در ظاهر آنها منعکس شده است، ببیند، عاشق «رزماری» می‌شود که پالترو نقش وی را بازی کرده است.

پالترو در مورد احساس ناخوشایندی که در هنگام پوشیدن لباس چاق‌کننده در سال ۲۰۰۱ داشته است، صحبت کرد. او در گفت‌وگو با مجله «دبلیو» گفت: «اولین روزی که آن را امتحان کردم، در هتل «تریبکا گراند» بودم و با آن لباس در لابی هتل قدم زدم.»

او افزود: «خیلی ناراحت بودم. بسیار ناخوشایند بود. هیچ کسی در چشمان من نگاه نمی‌‌کرد چون چاق بودم. پیراهن سیاهی پوشیده بودم که عکس چند آدم برفی بزرگ روی آن بود. بنا به دلایلی، لباس‌هایی که برای زنان چاق می‌سازند، وحشتناک است. احساس کردم تحقیر شده‌ام چون نگاه مردم واقعا تحقیرآمیز بود.»

در آن زمان، این فیلم به خاطر تبعیض علیه زنان چاق و تمسخر آنها با انتقاد مواجه شد. آلن استدهام، عضو «جنبش پذیرش چاقی»، می‌گوید: «برادران فارلی تلاش کردند که این فیلم به عاملی برای جوک ساختن در مورد افراد چاق تبدیل نشود. اما در عین حال، توانستند نهایت بهره‌ را از تمام کلیشه‌های مربوط به افراد چاق ببرند.»

او می‌افزاید: «این گستاخی و بی‌باکی، اعضای انجمن ما را متعجب کرده است. چون این فیلم همه نوع جوکی در مورد افراد چاق می‌سازد، اما در پایان با یک تغییر مثبت، مسیری برای فرار از سرزنش و انتقاد پیدا می‌کند.»

وقتی از کیتینگ پرسیده شد که اجرای محبوب پالترو از دید خودش کدام است، او به درستی حدس زد و جواب داد، اجرای دونفره‌اش با سی‌لو گرین در مراسم گرمی ۲۰۱۱.

© The Independent

بیشتر از فیلم