بستن مرزها مانعی برای ورود تجهیزات پزشکی ضروری به ایران

درخواست سازمان «امداد‌بین‌المللی» برای کمک به ارسال لوازم پزشکی به ایران

سازمان امداد بین‌المللی اعلام کرده که میزان کمک‌های بین ۱۰ تا ۱۵۰ دلار، چگونه می‌تواند در خرید تجهیزات کمک کند- ATTA KENARE / AFP

سازمان جهانی «امدادبین‌المللی» با اعلام اینکه اقدامات احتیاطی برای مقابله با ویروس کرونا باعث محدودیت توانایی‌های ایران برای وارد کردن «تجهیزات پزشکی ضروری» شده است، به عنوان «یکی از دو سازمان بین المللی که مجاز به پاسخگویی به شیوع کرونا ویروس در ایران است»، خواستار کمک جهانی مردمی به این سازمان شد. 

الیویه واندکاستل ، مدیر امور بین المللی این سازمان در ایران گفت: «پزشکان ، پرستاران و مددجویان امدادرسانی در خط مقدم این بحران جان خود را در معرض خطر این ویروس قرار می‌دهند. تعامل نزدیک آنها با بیمارانی که آزمایش آنها مثبت است، بیشترین خطر انتقال بیماری را دارد. آنها در معرض (بیماری) قرار می‌گیرند زیرا ایران با کمبود تجهیزات محافظ مواجه است. ما باید تمام تلاش خود را برای محافظت از کارکنان و سایر کارمندان مراقبت‌های بهداشتی انجام دهیم تا آنها بتوانند به نجات جان خود ادامه دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این سازمان ایران در حال تبدیل شدن به مرکز جدید کانون این ویروس است. در ۱۹ فوریه ، ایران اولین شیوع بیماری Covid-19 را گزارش داد، که در سطح جهان به عنوان کرونا ویروس شناخته می‌شود. این ویروس به سرعت در سراسر کشور رواج پیدا کرد. هم اکنون تعداد افرادی که در ایران به خاطر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند بعد از چین، بالاترین رقم در سراسر جهان است.

همزمان با شیوع این بیماری در منطقه، حداقل در ۱۱ کشور، افرادی که ناقل ویروس کرونا بوده و از ایران سفر کرده بودند، شناسایی شده‌اند. برای همین بسیاری از کشورها از جمله عمان، اردن و عربستان سعودی پروازها به ایران را لغو کرده‌اند. به گفته سازمان امدادبین‌المللی، «این اقدامات احتیاطی ، که همه به کاهش سرعت ویروس کمک می کند، همچنین توانایی کشور را در واردات لوازم پزشکی بحرانی مانع شده است.»

این سازمان امدادی درخصوص فعالیت‌های خود در ایران نوشته است:‌«تیم‌های ایران امداد بین المللی در تلاش هستند تا در اسرع وقت برای تهیه و توزیع اقلام محافظت از پرسنل پزشکی و همچنین کیت‌های تشخیص بیمار اقدام کنند. کمبود شدید این تجهیزات در کشور وجود دارد، که در آن این اقلام به دلیل قیمت زیاد داروها و تجهیزات پزشکی - که نتیجه تحریم های ایالات متحده است- کم است. دستیابی به کالاهای خارجی به دلیل تحریم‌ها یک چالش مداوم است، اما اکنون به ویژه با بسته شدن مرزهای مشترک با عراق، پاکستان، افغانستان و ترکیه این امر دشوارتر است.

سازمان امداد بین‌المللی (Relief International) یکی از دو سازمان بین المللی غیرانتفاعی است که مجاز به پاسخگویی به شیوع کرونا ویروس در ایران است. ما برای کمک به ایمنی پاسخ دهندگان اورژانس به آنها کمک می کنیم زیرا آنها برای مهار این ویروس تلاش می کنند. کمک‌ به این سازمان به دلیل مجوزهایی که وجود دارد، خطری برای اهداکنندگان کمک نخواهد داشت. 

این سازمان اعلام کرده که میزان کمک‌های بین ۱۰ تا ۱۵۰ دلار، چگونه می‌تواند در خرید تجهیزات کمک کند: 

- ۱۰ دلار می‌تواند جعبه ای از ۱۰۰ ماسک صورت را برای محافظت از کارمندان بهداشت فراهم کند.
- ۱۵ دلار می‌تواند یک مرکز بهداشتی را با ضدعفونی کننده دست ، عینک محافظ و دستکش لاتکس ذخیره کند.
- ۵۰ دلار می‌تواند ۲۵ کیت تست را برای شناسایی سریع ویروس در بیماران خریداری کند.
- ۷۵ دلار می‌تواند برای دو بیمار که آزمایش عروق کرونوی مثبت کرده‌اند ، خدمات درمانی  ارائه دهد.
- ۱۵۰ دلار می‌تواند تجهیزات محافظ و ایمنی را برای ده کارمند بهداشت فراهم کند.

https://www.ri.org/irans-fight-against-the-coronavirus/

بیشتر از