هاروی واینستین پس از محکومیت به جرم تجاوز به بیمارستان منتقل شد

واینستین برای جرم تعرض جنسی با 25 سال زندان روبه‌رواست

این تهیه‌کننده بدنام با درد قفسه سینه به بیمارستان منتقل شد-REUTERS/Jane Rosenberg

گزارش‌ها حاکی از این است که هاروی واینستین پس از محکوم شدن به تجاوز و تعرض جنسی، به دلیل احساس درد در قفسه سینه در بیمارستان بستری شده است.

این تهیه‌کننده سابق فیلم به خاطر وادار کردن یک دستیار سابق تولید، به نام میمی هالی، به سکس دهانی و همین‌طور تجاوز به یک بازیگر بلندپرواز در سال ۲۰۱۳، مجرم شناخته شد.

به گزارش وبسایت «ورایتی»، این تهیه‌کننده ۶۷ ساله هنگام انتقال با آمبولانس به زندان «رایکر آیلند» در میانه راه به دلیل احساس درد در قفسه سینه به بیمارستان بلویو در نیویورک منتقل شده است.

دونا روتونو، وکیل او، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که واینستین به بیمارستان منتقل شده تا معاینات تپش قلب و فشار خون روی او انجام شود. روتونو افزود، اکنون «حال او خوب است.»

پس از صدور حکم، آرتور آیدالا، یکی از وکلای واینستین، از او نقل کرد: «من بی‌گناهم. من بی‌گناهم. چگونه ممکن است در آمریکا چنین چیزی اتفاق بیفتد؟»

قرار است که حکم این تهیه‌کننده بدنام شده هالیوود در ۱۱ مارس صادر شود، اما آقای آیدالا وعده داده که درخواست استیناف خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رز مک‌گووان، بازیگری که واینستین را به تجاوز متهم کرده است، در توییتی نوشت: «امروز روزی مهم و گامی بزرگ برای تسکین دردهای همه ماست.»

همچنین گروه #من_هم، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیئت منصفه با مجموعه بسیار محدود و ناعادلانه‌ای از قوانین مربوط به تجاوز و تعرض جنسی کار کرد، اما هاروی واینستین، اگرچه در همه موارد محکوم نشد، جواب جنایت‌هایش را خواهد گرفت.»

اشلی جاد، که می‌گوید به دلیل نپذیرفتن درخواست‌های جنسی واینستین، او با دروغ‌پراکنی به زندگی حرفه‌ای‌اش آسیب زده است، در توییتی نوشت: «به زنانی که در این پرونده شهادت دادند و از این جهنم دلخراش گذشتند، می‌گویم که شما با این کار خود به همه دختران و زنان در سرتاسر جهان خدمت کردید. سپاسگزارم.»

واینستین برای جرم تعرض جنسی با ۲۵ سال زندان روبه‌روست. او همچنین به تجاوز درجه سه متهم شده است که مجازات آن حداکثر ۴ سال حبس است.

هیئت منصفه، متشکل از هفت مرد و پنج زن، او را از اتهامات جدی‌تری مانند به دام انداختن افراد برای تعرض جنسی و تجاوز درجه یک تبرئه کرد.

واینستین همچنین در ایالت کالیفرنیا با چندین پرونده اتهام تعرض جنسی روبه‌روست و ده‌ها زن دعوای مدنی علیه او اقامه کرده‌‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان