هشدار به شهروندان استرالیایی در مورد سفر به ایران

«تا پروازهای مسافربری برقرار است از ایران خارج شوید»

به شهروندان استرالیایی توصیه شده در سفر به ایران تجدید نظر کنند- عکس از شفقنا

وزارت امور خارجه استرالیا در تازه‌ترین به روز‌رسانی در مورد هشدار سفر به ایران، توجه شهروندان استرالیایی را به ریسک‌های «جدی» جلب کرد که علاوه بر امنیت، اکنون سلامت آنها را نیز تهدید می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا قبل از اعلام خبر رسمی شیوع کرونا در ایران، هشدار سفر به رنگ زرد برای استرالیایی‌ها شامل توصیه‌هایی امنیتی بود. به آنها هشدار داده می‌شد،‌ در تصمیم برای سفر به ایران تجدید نظر کنند،‌ چرا که امکان بازداشت خودسرانه آنها وجود دارد.

اکنون وزارت امور خارجه استرالیا می‌گوید، ‌علاوه بر امنیت،‌ سلامت استرالیایی‌ها در ایران نیز با ویروس کرونا (کووید-۱۹) تهدید می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: «اگر قصد سفر به ایران را دارید،‌ تجدید نظر کنید. اگر در ایران هستید تا پروازهای تجاری برقرار است از ایران خارج شوید. هم اکنون برخی کشورها برای سفر از تهران و بالعکس محدودیت‌هایی اعمال می‌کنند.»

این در حالی است که استرالیا در ایران سفارتخانه دارد. دست‌کم یک شهروند این کشور نیز در ایران زندانی است. کایلی مور گیلبرت، استاد مطالعات اسلام در دانشگاه ملبورن به اتهام جاسوسی، به ۱۰ سال زندان محکوم شده و دوران محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند.

برخی نگرانی‌ها در مورد شیوع کرونا در این زندان مطرح است. البته وزارت بهداشت می‌گوید در این مورد گزارشی نداشته است. 

بیشتر از