شمار قربانیان ویروس کرونا از ۱۰۰۰ نفر گذشت

وزیر بهداشت: مورد تایید شده‌ای از ابتلا به کرونا در داخل ایران به ثبت نرسیده است

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۸ مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اتفاق افتاده است-Son NGUYEN / AFP

در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۸ نفر دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند و شمار جان باختگان به هزار و ۱۶ نفر رسید. در همین مدت ۲ هزار و ۴۷۸ نفر دیگر به ویروس مبتلا شدند. به این ترتیب در حال حاضر ۴۳ هزار و ۹۰ نفر در جهان به این ویروس مبتلا هستند.

این در حالی است که احتمال انتشار ویروس از طریق سیستم لوله‌کشی ساختمانی در هنگ‌کنگ، مردم را نگران کرده است. به گزارش رویترز، در دو نفر از ساکنان یک ساختمان مسکونی در هنگ‌کنگ علایمی از ویروس کرونا ظاهر شده است و اکنون این نگرانی وجود دارد که شاید ویروس از طریق سیستم لوله‌کشی به دیگر قسمت‌های شهر شیوع پیدا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال گاردین از احتمال سرایت ویروس کرونا به دو سوم جمعیت جهان خبر داده و نوشته، در صورتی که این ویروس کنترل نشود، احتمال ابتلای ۶۰ درصد جمعیت جهان به آن وجود دارد. این ویروس تا کنون به شماری از کشورها از اروپا و آمریکا گرفته تا استرالیا سرایت کرده است.

اما سعید نمکی،‌ وزیر بهداشت ایران می‌گوید تا کنون مورد اثبات شده‌ای از این ویروس در داخل کشور تایید نشده است.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت افزود: «تعدادی از دانشجویان ایرانی که در شهر ووهان چین گرفتار بودند و مصیبتی برای ما و خانواده های شان بود را به کشور بازگرداندیم و آنها تحت قرنطینه و مراقبت های لازم هستند و تمام آزمایش های اولیه از این دانشجویان، حاکی از عدم آلودگی آنها به کرونا ویروس جدید است و این آزمایشات هر روز تکرار می شود تا بتوانیم در پایان ۱۴ روز، آنها را صحیح و سالم به خانواده های شان تحویل دهیم.»

نمکی گفت: «دیروز نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از محل قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین بازدید داشت و مراقبت از دانشجویان در ایران را  تایید کرد.»

بیشتر از