تیراندازی به پلیس نیویورک

به فاصله چند ساعت دو افسر پلیس در منطقه برانکس نیویورک مورد هدف قرار گرفتند

Spencer Platt/Getty Images/AFP
 

یک افسر پلیس در بخشی از ناحیه «برانکس» نیویورک  به ضرب گلوله مجروح شده است. این واقعه تنها چند ساعت پس از تیراندازی به پلیس دیگری در همین منطقه رخ داده که در حالی که در اتومبیل پلیس نشسته بود، هدف گلوله قرار گرفت.

صبح روز یک‌‌شنبه، مردی قدم زنان وارد ناحیه ۴۱ برانکس شد و به روی پلیس آتش گشود. در این واقعه یک افسر پلیس مجروح و به بیمارستان لینکلن منتقل شد. گفته می‌شود حال وی چندان وخیم نیست. فردی که تصور می‌شود عامل حمله بوده، تحت بازداشت قرار گرفته است.

هنور روشن نیست که آیا میان واقعه تیراندازی در همین ناحیه در روز شنبه در خیابان سیمسون و حمله روز یکشنبه ارتباطی وجود دارد یا نه.

اخبار رسانه ها حاکی از آن است که عامل هر دو حمله یک نفر بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ظاهرا مردی در یک کت سیاه به دو افسر مذکور که در اتومبیل گشت نشسته بوده‌اند نزدیک شده و به سوی آن‌ها شلیک کرده است. بیل دو بلاسیو، شهردار نیویورک این دو حمله را «سوقصد» توصیف کرده است. 

انتظار می‌رود یکی از مجروحان روز یکشنبه از بیمارستان مرخص شود. هیچ‌یک از افراد پلیس در آن لحظه پاسخ حمله ضارب را نداده و او موفق به فرار شده است.

تصاویر و ویدئوهایی که پلیس از مظنون منتشر کرده دو مرد شبیه به هم را نشان می‌دهد که  ریش داشته و با شلوار جین، کفش سیاه و کلاه کشی چسبیده به سر به پلیس حمله می‌کند، اما کت او در روز اول حمله سیاه و در روز دوم نارنجی و آبی بوده است. 

اندرو کومو، فرماندار نیویورک در توئیتی در روز یکشنبه صبح گفت که از «حملات مکرر علیه پلیس وحشت زده» شده است.

او نوشت:«افسران پلیس نیویورک همه روزه جانشان را برای حفاظت از ما به خطر می اندازند. این حملات فجیع است.»

© The Independent

بیشتر از جهان