ابتکار جدید واتس‌اپ: صفحه تاریک

این گزینه فعلا در سطح آزمایشی است

این امکان را می‌توان در بخش تنظیمات و قسمت صفحه نمایش و روشنی، با یک کلیک فعال کرد- Manan VATSYAYANA / AFP

صفحه تاریک واتس‌اپ در آیفون، بالاخره برای آزمایش‌کنندگان اولیه فراهم شد.

این به‌روزرسانی جدید به این معنی است که «صفحه تاریک» به زودی در اختیار تمام کاربران آيفون قرار خواهد گرفت.

آیفون چند ماه پیش گزینه «صفحه تاریک» را معرفی کرد، اما با وجود تقاضاهای متعدد کاربران، واتس‌اپ هنوز این گزینه را وارد اپ خود نکرده است.

یعنی کسانی که از صفحه تاریک استفاده می‌کنند (که در سطح کل آیفون فعال می‌شود و توسط بیشتر اپ‌های عمده پذیرفته می‌شود) هنگام باز کردن واتس اپ با صفحه‌ای سفید و پرنور مواجه می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما حالا به نظرمی‌رسدکه این گزینه به آخرین به‌روزرسانیِ بِتای واتس‌اپ در آیفون اضافه شده است.  به گزارش مک‌رومورز، اولین آزمایش‌کنندگان این نرم‌افزار می‌گویند که این گزینه، در مرحله آزمایش است. 

در پی اتمام دوران کوتاه آزمایشی، بی‌شک شاهد اضافه شدن این گزینه به نسخه عمومی واتس‌اپ خواهیم بود.

واتس‌اپ نسخه‌های اولیه نرم‌افزار جدید خود را از طریق روند بِتا به اشتراک می‌گذارد و به کاربران باجرات‌تر خود امکان می‌دهد که پیش از آماده شدنِ کامل، آن‌ها را محک بزنند.

عموم مردم این امکان را دارند که برای پیوستن به برنامه محک زدن آن نرم‌افزار در آیفون ثبت‌نام کنند؛ گرچه، مدتی است که جایی برایآزمایش‌کنندگان جدید نیست. در اندروید، این امکان هست که فایل بتای نرم‌افزار، داون‌لود شود و به تلفن تحمیل شود؛ هر چند که چنان روشی توصیه نمی‌شود.

شبکه اینستاگرام که مثل واتس‌اپ در مالکیت فیس‌بوک است، نیز مدت‌ها طول کشید تا صفحه تاریک را به نرم‌افزار خود اضافه کند. اینکار بالاخره در ماه اکتبر انجام شد و شاهد به‌روزرسانی‌ای بودیم که مدت‌ها انتظارش را کشیده بودیم.

اپل سال گذشته با به‌روز رسانی سیستم عامل نسخه ۱۳، صفحه تاریک را به آیفون اضافه کرد. این گزینه به کاربران امکان می‌دهد  که آن‌را روشن کنند تا نه فقط توضیحات و دریچه‌های نرم‌افزار‌های آیفون و اپل، که سایر نرم‌افزارهای موجود نیز تاریک شوند.

این گزینه را می‌توان در بخش تنظیمات و قسمت صفحه نمایش و روشنی، با یک کلیک فعال کرد. در این‌جا گزینه‌ای وجود دارد برای استفاده تمام وقت از صفحه تاریک، یا روشن و خاموش شدن خودکار آن در ساعاتی خاص برای تنظیم با نور محیط اطراف.

© The Independent

بیشتر از زندگی