بلومبرگ: من با ترامپ رقابت می‌کنم، نه نامزدهای «دموکرات»

شهردار اسبق نیویورک در جمع رأی‌دهندگان کالیفرنیا وعده داد که پیروز انتخابات است

بلومبرگ تا کنون رقمی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برای کارزار انتخاباتی‌اش خرج کرده است - Brendan SMIALOWSKI / AFP

هم‌زمان با نطق پایانی نامزدهای پیشگام حزب دموکرات در گردهم‌آیی انتخاباتی این حزب در ایالت آیوا، یک کاندیدای میلیاردر، که دیرتر از سایر دموکرات‌ها وارد رقابت‌های انتخاباتی شده، در کالیفرنیا و دور از رقبای هم حزبی‌اش مشغول کارزار خود بود.

مایکل بلومبرگ، یک روز پس از انتشار ویدیوی تبلیغات انتخاباتی ۶۰ ثانیه‌ای خود که به موضوع کنترل سلاح در آمریکا می‌پردازد، در سَکرومنتو با رأی‌دهندگان دیدار کرد. از سوی دیگر دونالد ترامپ نیز دست به انتشار ویدیو‌های تبلیغاتی زده و در رشته توییتی که آخر شب نوشته شده، به شهردار اسبق نیویورک تاخته و با مسخره کردن قد کوتاه بلومبرگ او را «مایکل کوچولو» نامید. او همچنین مدعی شد که این کاندیدای میلیاردر در پخش «اخبار گمراه کننده» علیه او نقش داشته است.

بلومبرگ، که در برابر ترامپ خود را رقیبی جدی معرفی می‌کند، تلاش کرد به رأی‌دهندگان اطمینان دهد که ورود دیرهنگامش به انتخابات مقدماتی حزب دموکرات مشکلی برای کارزارش ایجاد نخواهد کرد.

وی در جمع رأی دهندگان در کالیفرنیا گفت: «من با سایر نامزدهای حزب دموکرات رقابت نمی‌کنم، بلکه مبارزه من با دونالد ترامپ است.» او همچنین افزود: «ما در این رقابت پیروز خواهیم بود.»

هنوز برای همگان مشخص نیست که این کاندیدای میلیاردر، که تمام هزینه‌های کارزار انتخابات ۲۰۲۰ را شخصاً خودش پرداخته، چگونه خواهد توانست بدون پیروزی در ایالت‌های کلیدی همچون آیوا و نیوهمپشایر مسیر خود را به سوی موفقیت در انتخابات هموار سازد.

دست‌کم یک رای‌دهنده که در این مراسم انتخاباتی شرکت کرده بود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که شرکت نکردن بلومبرگ در نخستین گردهم‌آیی انتخاباتی دموکرات‌ها و سایر ایالت‌های کلیدی، باعث «روی گرداندن مردم» از نامزدی او خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلومبرگ بیش از سایر رقبای دموکرات خود برای تبلیغات هزینه کرده. بر پایه گزارش‌ها، او تا کنون رقمی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برای کارزار انتخاباتی‌اش خرج کرده است.

چنان که از نظرسنجی ها برمی‌آید، او همچنین توانسته است خود را تا رتبه چهارم بالا بکشد. بر پایه یک نظرسنجی، که توسط وب‌سایت «سیاست راستین و شفاف» انجام شده، بلومبرگ در مرحله مقدماتی انتخابات از حمایت نزدیک به هشت درصدی برخوردار است.

شهردار اسبق نیویورک، پس از حمله‌های توییتری ترامپ وارد جنگ لفظی با او شده و تلاش کرد که جایگاه‌ خود را در این رقابت شلوغ، به طور موقت هم که شده، ارتقا بخشد.

سخنگوی کارزار انتخاباتی بلومبرگ، در واکنش به توییت‌های ترامپ، او را فردی توصیف کرد که «به شکل بیمارگونه‌ای دروغ‌ می‌گوید» و «درباره همه چیز: از موی سر مصنوعی‌اش گرفته تا چاقی مفرط و پوستی که با اسپری برنزه‌اش می‌کند» دروغ می‌گوید.  

© The Independent