دادگاه روح‌الله زم هفته آینده برگزار می‌شود

کیفرخواست مدیر کانال آمدنیوز صادر شد

برگرفته از ویدئوی اعترافات تلویزیونی روح‌الله زم پس از دستگیری

دادستان تهران از صدور کیفرخواست پرونده روح‌الله زم و برگزاری دادگاه او در هفته آینده خبر داد.

ایسنا به نقل از علی القاصی نوشت: «کیفرخواست زم صادر شده و دادگاه او هفته آینده تشکیل خواهد شد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر بازداشت مدیر آمد نیوز ۲۲ مهرماه اعلام شد. اطلاعات سپاه ادعا کرد که در عملیاتی پیچیده او را به داخل کشور هدایت کرده است. عالی‌ترین فرماندهان نظامی ایران از این اقدام اطلاعات سپاه به عنوان یک دستاورد بسیار بزرگ و ارزشمند تقدیر کردند.

با گذشت چهار ماه از بازداشت او، مشخص نیست عملیات پیچیده‌ای که گفته می‌شود سربازان گم‌نام امام زمان انجام داده‌اند، به چه ترتیبی انجام شده و روح‌الله زم از چه مسیری به کشور «هدایت» شده است. گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد بازداشت او در فرودگاه عراق ‌منتشر شده است. با این حال جزئیات بازداشت به طور رسمی تایید نشده است.

روح‌الله زم در سال‌های اخیر مقیم فرانسه بود و کانال آمد‌نیوز را اداراه می‌کرد. کانال آمدنیوز در جریان اعتراض‌های دی‌ماه ۹۶ و اطلاع‌رسانی در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.اسفندماه گذشته فیلمی با عنوان ایستگاه پایانی دروغ از صدا و سیما پخش شد که ادعا می‌کرد زم در تور اطلاعاتی سپاه گرفتار شده است. 

پس از بازداشت زم، فیلم کوتاهی از اعتراف او به ارتباط با خارج پخش شد و بعد از آن به رغم وعده مسئولین در مورد پخش اعتراف‌ها و کشف ارتباط‌ها، اقدامی در این زمینه انجام نشد. احتمالا شتاب تحولات مربوط به ایران در چهار ماه گذشته، از سرکوب خشن اعتراض‌های مردمی آبان‌ماه تا کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس در عراق و حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری با ۱۷۶ مسافر بر فراز تهران، فرصتی برای استفاده تبلیغاتی پروژه بازداشت زم باقی نگذاشت. 

اکنون به نظر می‌رسد در آستانه برگزاری چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان مناسب برگزاری دادگاه او فرا رسیده است.

بیشتر از