رابرت کندی، نامزد انتخابات آمریکا: مغزم را کرم خورد

کندی به‌دلیل فعالیت‌های محیط‌ زیستی‌اش پیوسته در آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا سفر می‌کرد و در یکی از آن سفرها به انگل مبتلا شد

رابرت اف کندی جونیور در سخنرانی انتخاباتی - Reuters

رابرت اف کندی جونیور حدود ۱۰ سال پیش در روند طلاقی پرسروصدا از همسر دومش اعلام کرد که با چندین مشکل سلامت دست به گریبان است، او حتی گفت که کرم بخشی از مغزش را خورده است.

او پس از این ادعا سراغ متخصصان مغز و اعصاب رفت.

در سال ۲۰۱۰ کندی جونیور، که در حال حاضر ۷۰ ساله است، بخش قابل توجهی از حافظه‌اش را از دست داد و دچار مه‌ مغزی شد. او این موضوع را در سال ۲۰۱۲ با مدارک و شواهدی آشکار کرد. به گزارش نیویورک‌تایمز، کندی با متخصصان اعصاب برجسته، که از سوابق پزشکی خانواده‌اش باخبر بودند، مشورت کرد، چرا‌که سناتور فقید تد کندی، عموی رابرت کندی جونیور، در سال ۲۰۰۹ به‌دلیل سرطان مغز درگذشت.

پزشکی نیویورکی، پس از بررسی اسکن مغز کندی، اعلام کرد که «کرمی وارد مغز او شده، بخشی از آن را خورده و سپس مرده است». این اطلاعات بخشی از مدارک و شواهد سال ۲۰۱۲ بود که هنگام طلاق کندی از همسر دومش، مری ریچاردسون کندی، منتشر شد. کندی همچنین اعلام کرد که این مشکلات شناختی بر توانایی او برای کسب درآمد تاثیر گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویورک‌تایمز همچنین گزارش داد که تقریبا در همان زمان، رابرت اف کندی جونیور مصمومیت با جیوه را از سر گذرانده است. این مسمومیت ممکن است باعث عوارض عصبی مانند از دست دادن بینایی محیطی، ضعف عضلانی، مشکلات حرکتی، مشکلات شنوایی و گفتاری و همچنین از دست دادن حافظه شود. کندی به این روزنامه گفت که از آن زمان تا به حال، از دست‌‌رفتن حافظه و مه‌ مغزی‌اش بهبود یافته است و انگلی که به آن اشاره کرده بود نیازی به درمان ندارد.

کندی همچنین سال‌ها است که به فیبریلاسیون دهلیزی یا ای‌-فیب (A-fib)، یعنی ضربان قلب نامنظم، دچار است. با این حال او به تایمز گفت که حدود ۱۰ سال است که دیگر علامت و نشانه این عارضه را ندارد. او معتقد است که دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کارزار انتخاباتی کندی از ارائه اطلاعات و سوابق پزشکی او خودداری می‌کند

کارزار انتخاباتی کندی از ارائه سوابق پزشکی کندی به تایمز خودداری می‌کند. استفانی اسپیر، سخن‌گوی کارزار کندی، در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان توضیح داد که کندی به‌دلیل فعالیت‌های محیط‌ زیستی‌اش «پیوسته به آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا سفر می‌کرد» و در یکی از آن سفرها به این انگل مبتلا شد.

 این کارزار انتخاباتی با اشاره به سن بالای جو بایدن ۸۱ ساله و دونالد ترامپ ۷۷ ساله، رییس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، گفت: «این مشکل بیش از ۱۰ سال پیش برطرف شد و او در سلامت جسمی و روانی خوبی است. زیر سوال بردن سلامت آقای کندی با توجه به رقابت او حرف خنده‌داری است.»

پزشکانی که نیویورک‌تایمز با آنها مصاحبه کرده است می‌گویند که شرایط رابرت اف کندی جونیور ممکن است «نوروسیستی‌سرکوزیس» بوده باشد که نوعی اختلال عصبی ناشی از لارو کرم نواری گوشت خوک است. البته این حدس و گمان‌ها با توجه به شرح علائمی بود که خود کندی مطرح کرده بود، نه با معاینه مستقیم او.

دکتر کلینتون وایت، استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه تگزاس، به تایمز گفت  که بعید است کرم نواری بخشی از مغز کندی را به معنای واقعی کلمه «خورده باشد»، درواقع کرم نواری با مواد مغذی بدنش زندگی می‌کرده است.

بیشتر از جهان