تایید ابتلای دانشجوی دانشگاه یورک به بیماری کرونا

این دانشجو بعد از ابتلا به ویروس به دانشگاه یا خوابگاه‌های دانشجویی نرفته است

درمانگاه رویال ویکتوریا شهر نیوکاسل انگلیس- PAUL ELLIS / AFP

به گفته سخنگوی دانشگاه، یکی از دانشجویان دانشگاه یورک یکی از دو نفری است که در بریتانیا نتیجه آزمایش آنها به کروناویروس مثبت بوده است.

این سخنگو افزود سازمان بهداشت عمومی انگلستان به مدیران دانشگاه گفته است خطر ابتلای سایر دانشجویان دانشگاه به این بیماری پایین است.

اولین موارد تایید شده مبتلا به این ویروس در کشور که هر دو عضو یک خانواده هستند زیر نظر گروهی از متخصصان در نیوکاسل تحت درمان قرار گرفته‌اند.

آنها در هتل آپارتمان استی‌سیتی (Staycity apartment-hotel) در یورک اقامت داشتند پیش از آنکه در بعدازظهر چهارشنبه به بیمارستان انتقال یافتند. 

روز جمعه مقامات بهداشتی کشور تایید کردند که نتایج آزمایش ایشان به کروناویروس مثبت بوده است که تاکنون ۳۰۴ نفر در چین را کشته و حدود ۱۵ هزار نفر را مبتلا ساخته است.

به گفته دانشگاه یورک، این دانشجو بعد از ابتلا به ویروس به دانشگاه یا خوابگاه‌های دانشجویی نرفته است.

سخنگوی دانشگاه گفت: «می‌دانیم که این خبر باعث بروز نگرانی و اضطراب در بین دانشجویان، کارمندان و کل جامعه خواهد شد. اما سازمان بهداشت عمومی انگلستان به ما گفته است که خطر ابتلا به این بیماری و انتقال آن در دانشگاه پایین است. اطلاعات فعلی این سازمان نشان می‌دهد که دانشجوی مذکور بعد از بروز نشانه‌های این بیماری با هیچ کسی در دانشگاه تماس نداشته است ولی هنوز تحقیقاتی در جریان است تا این مساله را قطعی سازد. نگرانی اصلی ما در حال حاضر درباره وضعیت دانشجوی مبتلا به بیماری و خانواده اوست و در وهله بعد سلامت تمام کارمندان، دانشجویان و مهمانان دانشگاه خود را مد نظر داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هتل محل اقامت نیز گفته است اتاق این زوج کاملا ضدعفونی شده و سازمان بهداشت عمومی هم در حال فراهم آوردن پشتیبانی و کمک‌های تکمیلی است.

این دو مریض در حال حاضر تحت مداوا زیر نظر کارشناسان مرکز بیماری‌های مسری خطرناک قابل انتقال از هوا (Airborne High Consequences Infectious Disease Centre) در درمانگاه رویال ویکتوریا (Royal Victoria Infirmary) در نیوکاسل هستند.

پروفسور شارون پیکاک، از مدیران سازمان بهداشت عمومی انگلستان گفت این سازمان در حال شناسایی و ارتباط گیری با افرادی است که با این زوج تماس نزدیک داشته‌اند. تماس نزدیک یعنی ارتباط با فرد مبتلا برای حداقل ۱۵ دقیقه در فاصله کمتر از ۲ متر.

تیمی متشکل از کارشناسان برای بررسی و جلوگیری از سرایت بیماری مشغول شناسایی هر کسی است که ممکن است در معرض خطر ابتلا به ویروس باشد تا بتواند از شیوع هر چه بیشتر این ویروس در بین بریتانیایی‌ها جلوگیری نماید.

به کسانی که در معرض خطر بوده‌اند گفته می‌شود خود را برای ۲ هفته در خانه قرنطینه کرده و از رفتن به کار یا امکان عمومی و استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی خودداری نمایند.

از هر کسی هم که مریض شده است خواسته شده با شماره تلفن ۱۱۱ سرویس سلامت همگانی تماس بگیرد تا برای این ویروس جدید مورد آزمایش قرار بگیرد و اگر جواب آزمایش مثبت باشد، مقامات دوباره این روند را از سر گرفته و هر که با ایشان تماس داشته را پیدا خواهند کرد.

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© Reuters

بیشتر از جهان