ویروس کرونا؛ ردیابی مبتلایان احتمالی در بریتانیا

سازمان بهداشت انگلستان مشغول شناسایی افرادی است که با دو شهروند چینی مبتلا به ویروس ارتباط داشتند

عابری که ماسک به صورت دارد در حال عبور از کنار علائم هشدار شیوع ویروس کرونا در لندن- DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

مسابقه برای شناسایی تمام افرادی که در تماس با زوج چینی که هنگام حضور در بریتانیا ابتلای ایشان به کروناویروس تشخیص داده شد، شروع شده است.

یک تیم متخصص برای بررسی شیوع بیماری در سازمان بهداشت عمومی انگلستان مشغول شناسایی تمام افرادی است که احتمالا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند و سعی دارد از شیوع هر چه بیشتر این ویروس در بین بریتانیایی‌ها جلوگیری کند.

تماس نزدیک شامل هر کسی می‌شود که با هر یک از این دو نفر در فاصله ۲ متری برای حداقل ۱۵ دقیقه ارتباط داشته است.

تیم سازمان بهداشت عمومی انگلستان تمام رفت و آمدهای این زوج را ردیابی خواهد کرد و به هر کس که شاید در معرض خطر ابتلا باشد خواهد گفت خود را برای دو هفته در خانه قرنطینه کرده و از رفتن به کار یا اماکن عمومی یا استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی خودداری کنند.

از هر کسی هم که مریض شده است خواسته شده با شماره تلفن ۱۱۱ سرویس سلامت همگانی تماس بگیرد تا برای این ویروس جدید مورد آزمایش قرار بگیرد و اگر جواب آزمایش مثبت باشد، مقامات دوباره این روند را از سر گرفته و هر که با ایشان تماس داشته را پیدا خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کروناویروس تا کنون ۲۵۹ نفر در چین را کشته و به کشورهای گوشه و کنار جهان شیوع یافته است.

چالش اساسی برای کارشناسان سازمان بهداشت عمومی انگلستان این است که بفهمند آیا این دو شهروند چینی مبتلا به ویروس که هنگام اقامت در هتلی در شهر یورک مریض شدند، ویروس را با خود از چین به بریتانیا آورده‌اند یا این که خود آن را اینجا در بریتانیا و از کسی دیگر گرفته‌اند.

تخمین زده می‌شود که افراد مبتلا به کروناویروس احتمالا به طور میانگین تا ۳ نفر دیگر را نیز به این ویروس مبتلا سازند.

۸۳ شهروند بریتانیایی و ۲۷ نفر دیگر روز شنبه از شهر ووهان در چین تخلیه شدند و قرنطینه دوهفته‌ای ایشان در بیمارستان ارو پارک (Arrowe Park Hospital) در ویرال شروع شده است.

دکتر بهارات پنخانیا، استاد ارشد دانشکده پزشکی دانشگاه اگزیتر (University of Exeter) گفت: «اصلا غیر منتظره نیست که ما نیز مواردی از این ویروس را در بریتانیا داریم. چرا که اکنون این ویروس به نقاط دور دنیا شیوع یافته است و رسیدن آن به کشور ما نیز اجتناب‌ناپذیر بود. این خیلی خبر خوبی است که افرادی مبتلا به این ویروس شناسایی شده‌اند چرا که یعنی اکنون می‌توان آنها را قرنطینه کرد و مقامات می‌توانند هم منبع شیوع بیماری را شناسایی کرده و هم دیگر افرادی که با ایشان تماس نزدیک داشته‌اند را بیابند که ممکن است ویروس به آنها نیز انتقال یافته باشد و مطمئن شوند آنها نیز خود را قرنطینه ساخته و باعث شیوع بیماری نشوند.»

وی ادامه داد: «گرچه ما هنوز نمی‌دانیم اگر این زوج ویروس را در خارج از کشور دریافت کرده باشند می‌توانیم حتی انتظار ورود بیشتری از موارد ابتلا به این ویروس را به کشور داشته باشیم که احتمالا ارتباطی به این مورد نخواهد داشت چرا که این ویروس هم اینک در سراسر جهان شیوع یافته است.»

پرفسور شارون پیکاک، دبیر سرویس سرایت ملی سازمان بهداشت عمومی انگلستان گفت:‌ «سازمان بهداشت عمومی انگلستان مشغول ارتباط‌گیری با افرادی است که با موارد تایید شده تماس نزدیک داشته‌اند. این افراد توصیه‌های بهداشتی درباره نشانه‌های این بیماری و شماره تماس‌های اضطراری را دریافت خواهند کرد تا اگر طی ۱۴ روز بعد از ارتباط با افراد مبتلا مریض شدند، آن را تشخیص داده و به سرعت با مقامات تماس بگیرند.»

به گفته سازمان بهداشت عمومی انگلستان، خطر ابتلا به این بیماری برای شهروندان بریتانیایی هنوز پایین است.

© The Independent

بیشتر از جهان