نگاهی به عروسی کیت و ویلیام در سیزدهمین سالگرد ازدواج آن‌ها

خیاطانی که لباس عروس را آماده می‌کردند، می‌بایست هر ۳۰ دقیقه دستشان را می‌شستند

کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام در روز عروسی / AFP

نگاهی دوباره به عروسی کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام به بهانه سیزدهمین سالگرد ازدواج

 شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون سال ۲۰۱۱ در چنین روزی در کلیسای وست مینستر ازدواج کردند.

البته خانواده ولیعهد بریتانیا این روزها درگیر بیماری کیت و درمان او هستند. کیت میدلتون، شاهدخت ولز، ۲۲ مارس در یک پیام ویدیویی اعلام کرد به سرطان مبتلا شده است؛ آنچه احتمالا برنامه‌های آن‌ها را برای جشن گرفتن سیزدهمین سالگرد ازدواجشان تحت تاثیر قرار داده است. این زوج که سه فرزند به نام‌های شاهزاده جورج و پرنسس شارلوت و شاهزاده لویی دارند، اغلب سالگرد ازدواج و جشن تولدها را خصوصی و خانوادگی جشن می‌گیرند.

به مناسبت این روز، به عروسی کیت و ویلیام نگاهی دوباره می‌اندازیم:

لباس عروس

لباس کیت میدلتون در مراسم ازدواجش با شاهزاده ویلیام در سال ۲۰۱۱ کار دست سارا برتون، طراح بریتانیایی و مدیر خلاق سابق نشان تجاری الکساندر مک‌کویین، بود. لباسی به ارزش ۴۳۴ هزار دلار، پوشیده از تور دست‌دوز با نقش خار مریم، رز، نرگس و شبدر که روی آن گلدوزی شدند تا نماد سرزمین‌های بریتانیا و چهار کشور انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند باشند. تور تاج این لباس عروس ۲.۷ متر طول داشت. گفته می‌شود خیاطانی که لباس را آماده می‌کردند، می‌بایست هر ۳۰ دقیقه دستشان را می‌شستند تا از پاکیزه نگه‌ ماندن پارچه مطمئن باشند. سوزن‌های دوخت هم هر سه ساعت تعویض می‌شدند تا در تیزی و دقت آن‌ها مشکلی وجود نداشته باشد.

دسته‌گل عروس

کیت همه گل‌ها را با توجه به «زبان گل‌ها» انتخاب کرد؛ رسمی که ملکه ویکتوریا محبوب کرد. در دسته‌گل کیت زنبق دره یا موگه «قابل اعتماد بودن»، مورد «امید و عشق»، ممرز «مقاومت» و افرای صحرایی «تواضع» را نشان می‌داد. دسته‌گل او پس از پایان مراسم، طبق سنت سلطنتی، بر مزار سرباز گمنام کلیسای وست مینستر گذاشته شد.

ساقدوش عروس و داماد

شاهزاده هری در این روز خاص برادرش را همراهی کرد. هر دو آن‌ها یونیفرم نظامی به تن داشتند. شاهزاده ویلیام یونیفرم افسری گارد سواره ایرلندی پوشیده و نشان ستاره گارتر به سینه زده بود. خواهر کیت میدلتون، پیپا، نیز ساقدوش خواهرش بود و در تمام طول مراسم مراقب بود همه‌چیز سر جایش باشد، مخصوصا دنباله بلند دامن عروس.

مهمان‌های عروسی

علاوه بر خانواده سلطنتی بریتانیا، مهمانان سلطنتی از سراسر دنیا به این جشن دعوت شدند. ملکه مارگرته دوم از دانمارک، پادشاه و ملکه نروژ، خانواده سلطنتی مالزی، سلطان و ملکه برونئی، خانواده سلطنتی اسپانیا، شاهزاده آلبرت و شارلین موناکو، ملکه هلند، شاهزاده لالا سلما مراکش، ولیعهد ویکتوریا و همسرش دانیل از سوئد تنها بخشی از دو هزار مهمان این عروسی در وست مینستر ابی در لندن بودند.

بیشتر از زندگی