رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل با پذیرش قصور در قبال حملات هفتم اکتبر استعفا داد

هالیوا در نامه استعفای خود نوشت: « بخش اطلاعاتی تحت امر من از پس وظیفه‌ای که به ما محول شده بود بر نیامد. من تا ابد این روز سیاه را با خود خواهم داشت»

آهارون هالیوا و گروگان‌های اسرائیلی حملات هفتم اکتبر

ارتش اسرائیل روز دوشنبه سوم اردیبهشت اعلام کرد که سرلشگر آهارون هالیوا، رئیس اداره اطلاعات این ارتش پس از قبول مسئولیت قصور که منجر به حملات ‌بی‌سابقه هفتم اکتبر حماس به اسرائیل شد، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هالیوا با سابقه ۳۸ سال خدمت در ارتش اسرائیل نخستین مقام بلندپایه این کشور است که به علت ناکامی در جلوگیری از حملات هفتم اکتبر حماس به اسرائيل از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

در بیانیه ارتش اسرائيل آمده است: «سرلشگر هالیوا با هماهنگی با رئيس ستاد کل ارتش اسرائیل در پی پذیرش مسئولیت رهبری به عنوان رئیس اداره اطلاعات در رویداد‌های هفتم اکتبر، خواستار پایان فعالیت خود شد.»

هالیوا در نامه استعفای خود نوشت: «بخش اطلاعاتی تحت امر من از پس وظیفه‌ای که به ما محول شده بود بر نیامد. من تا ابد این روز سیاه را با خود خواهم داشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین بنابر گزارش نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آگاه، ایالات متحده در حال بررسی وضع تحریم‌هایی علیه یک یا چند گردان ارتش اسرائیل به اتهام نقض حقوق بشر در جریان عملیات در کرانه باختری است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل در واکنش به این خبر نوشت: «در زمانی که سربازهای ما درحال مبارزه با هیولاهای وحشت‌اند، قصد اعمال چنین تحریم‌هایی علیه یگانی از ارتش اسرائیل اوج پوچی و رذالت اخلاقی است.» 

 

بیشتر از جهان