جایزه برای بیرون آوردن لاستیک از گردن سوسمار

ممکن است وقتی جثه سوسمار بزرگ‌تر شود بر اثر فشار لاستیک خفه شود

این سوسمار از زمین‌لرزه‌ سال 2018 شهر پالو اندونزی جان به در برد اما لاستیک همچنان دورگردنش باقی مانده است- EPA 

یک گروه محافظ محیط زیست در اندونزی برای کسی که سوسماری را از لاستیک دور گردنش خلاص کند، جایزه تعیین کرد.

موسسه حفاظت منابع طبیعی سولاوسی مرکزی(بکسدا) به رسانه‌های محلی اندونزی گفته است که یافتن و خلاص کردن سوسمار مورد نظر از لاستیک دور گردنش را به مردم سپرده و "جایزه‌ای" هم برای این کار تعیین کرده است.

این سوسمار چهار متری را که گویا جزو گونه تحت خطر انقراض موسوم به  سوسمار سیامی است در رودخانه پالو و خلیجک پالو در استان سولاوسی مرکزی دیده‌اند و نخستین بار در سال 2016 در حالت لاستیک به گردن آن را دیده‌اند.

این سوسمار از دریالرزه و زمین‌لرزه‌ای که در سال 2018 شهر پالو مرکز استان را ویران کرد توانست جان به در ببرد ولی لاستیک همچنان دورگردنش باقی مانده است. فعالان محافظ حیات وحش نگرانند که مبادا وقتی جثه این سوسمار بزرگ‌تر شود بر اثر فشار لاستیک خفه شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هاسمونی هاسمار رییس بکسدا در این استان می‌گوید: به هر کسی که این سوسمار بی‌نوا را از شر این لاستیک خلاص کند جایزه می‌دهیم.

آقای هاسمار نگفت که چه جایزه‌ای می‌دهند و گفت که تلاش‌های قبلی برای خلاص کردن سوسمار به شکست انجامیده است.

این گروه قبل از بلایای سال 2018 برای به دام انداختن این سوسمار از گوشت‌های تله‌گذاری شده هم استفاده کردند اما موفقیتی نداشتند. آن‌ها از سازمانی غیرانتفاعی در استرالیا هم کمک گرفتند ولی باز هم موفق به نجات سوسمار نشدند.

محمد پانجی معروف به "پانجی ماجراجو" که یکی از فعالان زیست‌محیطی معروف اندونزی است نیز در سال 2018 برای نجات این جانور دست به تلاشی زد اما تلاش‌های او نیز ثمری نداشت.

لانگکی دجانگگولا فرماندار سولاوسی مرکزی به روزنامه جاکارتا پست گفت: "بکسدا کارهای انجام نشده بسیاری دارد که یکی از آن‌ها یافتن سوسمار لاستیک به گردن است."

"امسال باید این سوسمار را بگیریم و لاستیک را از گردنش بیرون بیاوریم."

بیشتر از جهان