سنتکام: ۸۰ پهپاد و دست‌کم شش موشک جمهوری اسلامی را منهدم کردیم

به گزارش سنتکام، این تعداد شامل یک موشک بالستیک روی پرتابه و هفت پهپاد در منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن است که پیش از فعال شدن منهدم شدند

موشک و لوگوی سنتکام

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، در بیانیه‌ای اعلام کرد که سنتکام با حمایت فرماندهی آمریکا-اروپایی صبح روز یکشنبه ۱۴ آوریل، ۸۰ پهپاد و دست‌کم شش موشک بالستیک که از ایران و یمن به سوی اسرائیل در حرکت بودند را با موفقیت منهدم کرد.

به گزارش سنتکام، این تعداد شامل یک موشک بالستیک روی پرتابه و هفت پهپاد در منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن است که پیش از فعال شدن منهدم شدند.

سنتکام تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران به رفتار «تجاوزگرایانه» خود که امنیت و ثبات منطقه و نیروهای ائتلاف را به خطر می‌اندازد، ادامه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا تاکید کرد که به حمایت از اسرائیل برای دفاع از خود در مقابل تهدید‌های جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد و همکاری با شرکای منطقه‌ای در زمینه افزایش امنیت منطقه ادامه خواهد داشت.

پیش‌تر در گزارش‌ها اعلام شده بود که نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی که در حال حرکت به سمت اسرائیل بودند کمک کرده‌اند.

ارتش اسرائیل می‌گوید ۹۹ درصد این حمله‌ها خنثی شده است.

سه مقام آمریکایی نیز به وال استریت ژورنال گفتند که نیمی از موشک‌های بالستیکی که جمهوری اسلامی قصد شلیک آنها را داشت در لحظه پرتاب عمل نکردند یا پس از پرتاب سقوط کردند.

بیشتر از جهان