اسرائیل: نگرانی‌های واشینگتن را درباره حمله به رفح در نظر می‌گیریم

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن هنوز طرح‌های عملیاتی ارتش اسرائیل برای حمله به رفح شامل نحوه حفاظت از غیرنظامیان را ندیده است

جیک سالیوان و ران درمر-با استفاده از خبرگزاری فرانسه و AI

مقامات اسرائیل و آمریکا در پایان ویدیو کنفرانس دو ساعت و نیمه روز دوشنبه درباره پیشنهادهای جایگزین حمله به رفح بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و اسرائیل اعلام کرد که نگرانی‌های واشینگتن درباره حمله برنامه‌ریزی شده به رفح در جنوب نوار غزه را در نظر می‌گیرد.

همزمان سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن هنوز طرح‌های عملیاتی ارتش اسرائیل برای حمله به رفح شامل نحوه حفاظت از غیرنظامیان را ندیده است.

این نشست آنلاین که به دنبال رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به تعویق افتاده بود، با هدف بررسی راه‌های جایگزین از بین بردن حماس در جنوب غزه برگزار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت بایدن درباره پیامدهای انسانی حمله به رفح ابراز نگرانی کرده است اما دولت نتانیاهو می‌گوید این اقدام به‌عنوان آخرین مرحله جنگ با حماس در نوار غزه ضروری است.

رویترز با اشاره به نشست مجازی روز دوشنبه می‌گوید هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر دستیابی آمریکا و اسرائیل به توافقی در زمینه رفح مشاهده نمی‌شود.

بیانیه مشترک آمریکا و اسرائیل گفت‌و‌گو‌ها را سازنده ارزیابی کرده و تاکید می‌کند که دو طرف بر اهداف مشترک شکست حماس در رفح اتفاق نظر دارند.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که هیات آمریکایی به ریاست جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشنهادهای جایگزینی را به جای حمله به رفح ارایه داد که جان غیرنظامیان را حفظ می‌کند.

به گفته او، اکنون تصمیم‌گیری بر عهده اسرائیل است.

اسرائیل می‌گوید که قصد دارد در جریان عملیات نظامی در رفح آخرین گردان‌های حماس را از بین ببرد و می‌تواند این اقدام را با به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان انجام دهد.

اما همچنان روشن نیست که واشینگتن و تل‌آویو توانسته باشند همه اختلافات خود را درباره حمله به رفح حل کنند.

بیشتر از جهان