پرچم‌دوزی و پرچم‌سوزی؛ افزایش تولید پرچم آمریکا و اسرائیل در ایران

کارگاهی در خمین ماهانه دو هزار پرچم آمریکا و اسرائیل تولید می‌کند

کارگاه تولید پرچم در خمین، ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰- Nazanin Tabatabaee/Reuters

به دنبال افزایش تجمعات ضد‌آمریکایی و ضد‌اسرائیلی و پرچم‌سوزی در ایران، بزرگ‌ترین کارگاه تولید پرچم در استان مرکزی روزهای پر رونقی را می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز کارگاه پرچم‌دوزی در شهر خمین، زنان و مردان جوان به شدت مشغول تولید پرچم هستند.

طبق این گزارش، این روزها در این کارخانه ماهانه «دو هزار» پرچم  آمریکا و اسرائیل و سالانه ۱.۵ میلیون متر مربع پرچم تولید می‌شود.

 

به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی توسط آمریکا، تنش‌ها میان آمریکا با بالاترین حد خود در دهه‌های گذشته رسید.

در راهپیمایی‌ها و تظاهرات حکومتی در ایران، تظاهرکنندگان معمولا پرچم‌های آمریکا، اسرائيل و بریتانیا را به آتش می‌کشند و علیه این کشورها شعار می‌دهند.

با این‌حال در اعتراضات مردمی آبان‌ماه، کسانی که به خیابان‌ها آمده بودند، راه خود را از تظاهرات حکومتی جدا کردند و شعارهایی نظیر «دشمن‌ما همین‌جاست، دروغ می‌گن آمریکاست» سر دادند.

در اعتراض‌های اخیر هم که در واکنش به شلیک موشکی سپاه به هواپیمای اوکراینی در شهرهای مختلف ایران به راه افتاد، تظاهرکنندگان جوان در چند مورد از راه رفتن روی پرچم‌ آمریکا سر باز زدند. حرکتی که واکنش رئیس جمهور آمریکا را نیز به دنبال داشت. ترامپ در توئیتی با اشاره به امتناع مردم از راه رفتن روی پرچم آمریکا نوشت: «این پرچم را توی خیابان گذاشته بودند تا معترضان، لگدمالش کنند و آنها در عوض، از کنارش رد شدند. تحول بزرگ!»

امروز برایان هوک، نماینده ویژه ایران در دولت آمریکا نیز با اشاره به خودداری معترضین ایرانی از قدم گذاشتن بر نقش پرچم آمریکا در خیابان‌های ایران گفت: ««مردم ایران با ما هستند، دیدید که مردم ایران بنرهای قاسم سلیمانی را پایین آورند و حاضر نشدند از روی پرچمهای آمریکا رد شوند».

بیشتر از