شرکت فیلم العلا سراغ صنعت موسیقی می‌رود

شرکت فیلم العلا در سال جاری از استودیو ضبط پیشرفته‌اش رونمایی می‌کند

استودیو ضبط العلا‌ــ Film AlUla

شرکت فیلم العلا عربستان سعودی از احداث یک استودیو ضبط پیشرفته در مجتمع استودیویی‌اش خبر داد.

به گزارش ددلاین (Deadline)، این استودیو که قرار است در ژوئن ۲۰۲۴ افتتاح شود یک فضای استودیویی ۱۹۰ متر مربعی، یک اتاق فرمان ۴۷ متر مربعی، و دو اتاق ایزوله را شامل می‌شود.

شرکت فیلم العلا می‌گوید برای طراحی این مکان‌ها با کارشناسان این صنعت همکاری کرده است و جدیدترین تجهیزات صوتی و ضبط را ارائه خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این پروژه، فیلم العلا برای اولین بار وارد حوزه موسیقی می‌شود. در پی تاسیس وزارت فرهنگ عربستان سعودی، کمیسیون موسیقی، و اداره تفریح و سرگرمی عمومی، عرصه موسیقی عربستان سعودی روندی رو به رشد و شکوفایی داشته است و از موسیقی رقص الکترونیک گرفته تا اپرا را شامل می‌شود.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر میزبان کنسرت‌ها و جشنواره‌های محلی و بین‌المللی هنرمندان مشهور بوده است. مرایا نیز در این کشور واقع شده است، مکانی چندمنظوره که میزبان کنسرت هنرمندانی مانند آلیشا کیز، آندره‌آ بوچلی و جیمز بلانت بوده است.

شارلین دلون جونز، مدیرعامل فیلم العلا، می‌گوید: «پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز استودیوهای فیلم در سال گذشته، ما همچنان به گسترش راهبردی این مجموعه ادامه می‌دهیم تا به مقصدی برای افراد خلاق تبدیل شویم، و استودیو ضبط گام طبیعی بعدی در این چشم‌انداز است.»

منطقه العلا در شمال غربی عربستان سعودی واقع شده و در چارچوب «برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰» به مرکز گردشگری و خلاقیت تبدیل شده است.

مرحله اول پروژه مجتمع استودیویی فیلم العلا دو صحنه صدا و ساختمان تولید را شامل می‌شود که اتاق‌های آرایش مو و گریم، کمد لباس، فضاهای اداری، اتاق‌های جلسه و اتاق‌های رختکن در آن قرار دارد.

این مجتمع همچنین کارگاه‌ها و فضای پارک کاروان برای هر صحنه، ساختمان اداری، استودیو ضبط صدا، آشپزخانه، فضای برگزاری رویدادها و حدود ۱۹ هزار مترمربع جا برای زیرساخت‌های موقت اضافی و سازه‌های صحنه دارد.

بیشتر از موسیقی