هواپیمای مسافربری پس از خروج از باند فرودگاه بندر ماهشهر وارد خیابان شد

مسافران و خدمه این پرواز سالم هستند

هواپیمای کاسپین پس از خروج از باند در بندر ماهشهر-عکس از شبکه‌های اجتماعی

یک فروند هواپیمای مسافربری خط هوایی کاسپین، بامداد امروز (دوشنبه) هنگام فرود در فرودگاه بندر ماهشهر از باند خارج شد.

این هواپیما به علت آنچه که نقص فنی اعلام شده، هنگام فرود از محوطه فرودگاه خارج و در خیابان متوقف شد. ۱۳۵ سرنشین این هواپیما سالم هستند.

مدیر روابط عمومی فرمانداری ماهشهر می‌گوید، تیم‌های کارشناسی برای بررسی موضوع به محل سانحه اعزام شده‌اند.

این در حالی است که محمدرضا رضایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان می‌گوید این پرواز نقص فنی نداشت و فقط از باند خارج شد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که چرخ‌های هواپیما در هنگام فرود شکست و همین نکته موجب می‌شود هواپیما پس از خروج از باند، متوقف شود. برخی گزارش‌ها هم از باز نشدن چرخ‌های هواپیما حکایت دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تسنیم این هواپیما از نوع بویینگ ام‌دی است.

در روزهای اخیر دو سانحه هوایی دیگر نیز در ایران گزارش شده بود. یکی مربوط به پرواز تهران گرگان که به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان خلبان به دلیل لرزش در موتور  پس از طی مسافتی روی باند، از ادامه مسیر خودداری کرد. دیگری هم مربوط به شرکت‌ هوایی ایران‌ایرتور است. پروازی که از تهران به استانبول می‌رفت و به دلیل نقص فنی به فرودگاه بازگشت.

صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه نیز یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در نزدیکی فرودگاه امام خمینی سرنگون شد و همه ۱۷۶ مسافر و خدمه آن جان باختند. مقامات تهران تا سه روز به طور قاطع تاکید داشتند که هواپیما به دلیل «نقص فنی» «سقوط» کرده است.

بیشتر از