آیا تشابه لباس‌های کیم جونگ اون و دخترش نشان می‌دهد که رهبر بعدی کره شمالی چه کسی است؟

از سال ۲۰۲۳، دختر کیم بیشتر همراه پدرش دیده می‌شود و شباهت لباس‌هایشان نمایانگر نزدیکی رابطه پدر و دختر است

در ماه‌های اخیر، دختر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در عکس‌ها بیشتر کنار پدرش دیده می‌شود.

به گزارش دیلی‌میل، کیم جوئه، که گمانه‌زنی می‌شود در نهایت جای پدرش را بگیرد، پنجشنبه هفته گذشته در پالتویی چرمی با یقه خزدار دیده شد‌ــ لباسی که شباهت زیادی به مجموعه لباس‌های مشکی پدرش داشت.

آن‌ها با پالتو بلند تیره، کفش و شلوار مشکی به تماشای رژه نظامی به‌مناسبت هفتادوششمین سالگرد تاسیس ارتش ایستادند.

دختر کیم جونگ اون و بانوی اول، ری سول جو، در تمام دوران خردسالی از دید رسانه‌های خارجی پنهان بود تا اینکه دنیس رادمن، بازیکن سابق بسکتبال آمریکا، در پی سفری که در سال ۲۰۱۳ به کره شمالی داشت، نام او را آورد. رادمن به گاردین گفت کیم «پدر خوبی» برای دختر کوچکش است که نامش را کیم جوئه گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما تا سال‌ها، اطلاعات چندانی در مورد کیم جوئه در دست نبود و تصور می‌شد که او دومین فرزند از سه فرزند رهبر کره شمالی باشد، تا اینکه او در نوامبر ۲۰۲۲، در مراسم پرتاب موشک، دست در دست پدرش برای اولین بار در انظار عمومی ظاهر شد.

تا آن زمان، همچنان تصور می‌شد که کیم یو جونگ، بزرگ‌ترین خواهر رهبر کره شمالی، در صف جانشینی او باشد تا به کرسی چهارمین رهبر از خاندان کیم تکیه بزند.

کیم جوئه در فاصله نوامبر ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳، که تمبرهایی با نقش چهره‌اش چاپ شد، پنج بار کنار پدرش در انظار عمومی ظاهر شد.

در ۸ فوریه سال گذشته، کیم جونگ اون با کلاه شاپو و کتی چهاردکمه همراه همسر و دخترش دیده شد که کلاه و لباس مشابهی به تن داشت.   

در اوت ۲۰۲۳ نیز سبک لباس پدر و دختر در دیدار از ستاد فرماندهی نیروی دریایی مشابه بود. رهبر کره شمالی کت‌و‌شلواری نخودی به تن داشت و کراوات زده بود. دخترش کت سفید و شلوار مشکی پوشیده بود تا با محیط نظامی نیروی دریایی هماهنگ باشد.

در آغاز سال جاری، خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) تصاویری منتشر کرد که کیم جونگ اون را با یک کاپشن مشکی با لبه‌های پرزدار و دخترش را با یک کاپشن چرم مشکی با لبه‌های پرزدار نشان می‌داد.

الیسون لو، مشاور صنعتی و استاد کارآفرینی مد در دانشگاه ایست لاندن (UEL)، در این زمینه به میل‌‌آنلاین می‌گوید: «کیم جونگ اون و دخترش، کیم جوئه، معمولا با لباس‌های مشابه در انظار عمومی ظاهر می‌شوند که به نظر می‌رسد رویکردی تاکتیکی در نحوه‌ای باشد که خودشان را به جهان نشان می‌دهند.»

«پوشیدن لباس‌های مشابه ممکن است با چند هدف باشد و در این مورد، شاید پیامی روشن برای تاکید بر پیوند خانوادگی و همبستگی، و ارائه تصویر خانواده‌ای صمیمی به جامعه باشد.»

او در ادامه می‌افزاید: «در رژیم‌های اقتدارگرا مانند کره شمالی، این نوع نمایش همبستگی برای ترسیم بصری ثبات سیاسی و تقویت اقتدار به همان شیوه‌ای است که ارتش از لباس فرم برای تقویت هماهنگی، حرفه‌ای‌گری، عرف، عملکرد، و امنیت استفاده می‌کند.»  

اوآنا کریستینا گریگورسکو، نویسنده حوزه مد در مجله فیزی مگ (Fizzy Mag)، معتقد است سبک لباس کیم جونگ اون همچنان نماد رهبری سوسیالیست و بیانیه‌ای بصری از آرمان‌های کره شمالی است اما سادگی راهبردی انتخاب‌های کیم جوئه را جذاب می‌کند. هماهنگی لباس او و پدرش نشان‌‌دهنده چشم‌اندازی مشترک و جبهه‌ای متحد است.

گریگورسکو در ادامه می‌افزاید کت‌های کیم جوئه «اغلب تیره، خوش‌دوخت و کلاسیک» است و «انعکاس ظریفی» از سبک لباس پدرش و احتمالا حرکتی عمدی برای ایجاد یک تداوم بصری است که انتقال آرام قدرت و ایدئولوژی را نشان می‌دهد.

به عقیده او، این انتخاب‌ها فقط سلیقه شخصی نیست بلکه تقویت یک روایت و نشان‌دهنده نقش، ایدئولوژی و آینده است.

مایکل مدن، عضو مرکز استیمسون در واشنگتن، می‌گوید حضور کیم جوئه در انظار عمومی نشان می‌دهد که او «برای رهبری تربیت خواهد شد».

رژیم کره شمالی هرگز تایید نکرده است که چه کسی پس از کیم جونگ اون رهبر این کشور خواهد بود.

اما به گفته کارشناسان، شباهت لباس حاکی از نوع رابطه و برنامه‌های احتمالی برای آینده است.

لو می‌گوید: «شباهت سبک لباس کیم جوئه به کیم جونگ اون امکان می‌دهد تا اعتمادش به او به‌عنوان هم‌رتبه آینده‌اش را به‌صورت نمادین نشان دهد و نمایشی بصری از تعهد کیم جوئه به وظایف و مسئولیت‌های رهبر آینده است.»

بیشتر از جهان