آیا پایبندی به رژیم غذایی سالم و ورزش پادشاه بریتانیا را از سرطان نجات می‌دهد؟

پادشاه بریتانیا در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی گفته بود دو روز در هفته از خوردن گوشت قرمز و ماهی پرهیز می‌کند و در یکی از آن روزها به لبنیات نیز لب نمی‌زند

شاه چارلز سال‌ها است که به رژیم سخت غذایی و تمرینات جدی ورزشی روزانه پایبند است.

کاخ باکینگهام اعلام کرد بعد از بررسی رشد نامربوط پروستات در ماه گذشته که معلوم شد خوش‌خیم است، پادشاه روز دوشنبه مبتلا به نوعی سرطان تشخیص داده شده است.

هرچند اکنون پادشاه به‌طور موقت از [انجام] وظایف عمومی کناره‌گیری می‌کند، اما تا به حال - به‌جز چند آسیب‌دیدگی ناشی از سال‌ها بازی چوگان و دو بار ابتلا به ویروس کرونا در طول همه‌گیری از سلامت تحسین‌برانگیزی برخوردار بوده است.

در فهرستی از ۷۰ واقعیت که [خانه] کلارنس هاوس در سال ۲۰۱۸ به مناسبت تولد ۷۰ سالگی چارلز، شاهزاده سابق منتشر کرد، مشخص شد که او وعده‌های غذایی خود را به دوبار در روز محدود می‌کند.

برپایه واقعیت شماره ۲۰، «شاهزاده ناهار میل نمی‌کند».

یکبار گوردون راینر، خبرنگار سابق سلطنتی در [نشریه] تلگراف گفت که پادشاه معتقد است ناهار «تجملی» است که با برنامه‌های شلوغ او تداخل دارد.

چارلز در گفت‌وگویی که در سال ۲۰۲۱ با بی‌بی‌سی انجام داد، گفت که دو روز در هفته از خوردن گوشت قرمز و ماهی پرهیز می‌کند و در یکی از آن روزها به لبنیات نیز لب نمی‌زند.

کاخ باکینگهام در ماه تاج‌گذاری چارلز آگهی برای استخدام یک سرآشپز منتشر کرد که در کاخ ساکن شود و برای پادشاه غذای گیاهی بپزد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال [چارلز] اعلام کرد که هدف اصلی‌اش از گیاهخواری متناوب منافع آن برای محیط زیست است.

دارن مک گریدی و کارولین راب، سرآشپزهای سابق سلطنتی، در ماه مه ۲۰۲۳ به [نشریه آنلاین] دلیش (Delish) گفتند که شاه به محصولات ارگانیک علاقه دارد.   

مک گریدی گفت چارلز «حتی پیش از ابداع» محصولات ارگانیک روی آن‌ها تمرکز کرده بود، راب هم گفت که مزرعه شاه از نخستین مزارع در کل بریتانیا است که گواهی ارگانیک دریافت کرده است.

گویا شاه درکنار پایبندی به رژیم سخت غذایی به برنامه جدی ورزشی نیز پایبند است.

تلگراف در سال ۲۰۲۰ گزارش داد که چارلز دوبار در روز، پنج تمرین‌ پایه‌ای نیروی هوایی سلطنتی کانادا را که به طرح فایوایکس‌بی (5XB) معروف است، انجام می‌دهد.

این برنامه برای خلبانان طراحی شده تا بتوانند بدون نیاز به باشگاه ورزش کنند.

این تمرین ۱۱ دقیقه‌ای شامل دو دقیقه حرکات کششی، یک دقیقه دراز و نشست، یک دقیقه بنشین و پاشو، یک دقیقه بالا بردن پاها و کمر، یک دقیقه شنا، شش دقیقه دویدن درجا، و انجام ۱۰ پرش عقاب در هر ۷۵ قدم است.   

ملکه کامیلا، همسر چارلز، نیز اعلام کرد که شاه عاشق پیاده‌روی است. او در سال ۲۰۲۰ زمانی که همسرش در ابتدای دهه ۷۰ عمر خود بود گفت: «به نسبت سنش احتمالا سالم‌ترین مردی است که می‌شناسم.»  

کامیلا گفت: «او راه می‌رود و راه می‌رود و راه می‌رود. مثل بز کوهی است. چند کیلومتر از همه جلو می‌زند.»  

او ادامه داد که شاه چارلز غالبا چندین کیلومتر پیاده‌روی می‌کند.

© The Independent

بیشتر از جهان