وارث اتریشی ثروت ۲۱.۵ میلیون پوندی خود را می‌بخشد

او این ثروت را از خانواده‌اش، مالکان شرکت عظیم صنایع شیمیایی ب‌آاس‌اف‌، به ارث برده است

مارلن انگلهورن ـ Instagram/@kalmantibs

یک وارث اتریشی-آلمانی قصد دارد ۲۵ میلیون یورو (۲۱.۵ میلیون پوند) دارایی خود را که از مادربزرگش به ارث برده است، ببخشد. مارلن انگلهورن ۳۱ ساله اکنون به‌دنبال پیشنهادهایی از شهروندان درمورد بهترین شیوه توزیع این پول است.

انگلهورن گفت: «۲۵ میلیون یورو را می‌توان بازتوزیع کرد، چون دولت این کار را نمی‌کند. من این پول را دارم، چون به آن مالیات تعلق نگرفته است.»

«این پول مال من است، چون دولت نتوانسته است به وظیفه خود درمورد تضمین توزیع ثروت در جامعه به‌گونه‌ای عمل کند که به طور نابرابر به دست من نرسد، فقط به این دلیل که من در این دنیا، عضو این خانواده خاص هستم و این نام خانوادگی را دارم.»  

انگلهورن این ثروت را از خانواده‌اش، مالکان شرکت عظیم صنایع شیمیایی ب‌آاس‌اف‌ (BASF)، به ارث برده است. او سال‌هاست که برای سیستم مالیاتی عادلانه‌تر در اتریش مبارزه می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یورونیوز روز چهارشنبه گزارش داد که اکنون برای تعیین تخصیص بودجه، یک شورای شهروندی ایجاد خواهد شد.

او گفت: «من ثروت و درنتیجه قدرت را به ارث برده‌ام، بی‌آنکه برای آن زحمتی کشیده باشم.»

«و این دولت حتی مالیات آن را نمی‌خواهد.»

اتریش در سال ۲۰۰۸ مالیات بر ارث را حذف کرد و درنتیجه به یکی از معدود کشورهای اروپایی تبدیل شد که چنین مالیاتی یا مالیات بر ارث ندارد.

یک وارث اتریشی-آلمانی در حال راه‌اندازی یک گروه شهروندی است تا تصمیم بگیرد چگونه بخش زیادی از ثروتی را که از مادربزرگش به ارث برده است توزیع کند.

«اگر سیاستمداران کار خود را انجام ندهند و [این پول] را بازتوزیع نکنند، بنابراین باید خودم ثروتم را بازتوزیع کنم.»

مارلین انگلهورن، تعظیم می‌کنم.

تیبور ام. کالمن، ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴

اتریشی‌های علاقه‌مند به شرکت در ابتکار شهروندان انگلهورن- که به آن «شورای خوب برای بازتوزیع» می‌گویند – می‌توانند به صورت آنلاین یا تلفنی ثبت‌نام کنند. از میان گروه اصلی ۱۰هزار اتریشی که همگی بالای ۱۶ سال سن دارند، ۵۰ شرکت‌کننده انتخاب می‌شوند. همچنین درصورت انصراف، ۱۵ نفر جایگزین خواهند شد.

این شورای شهروندی از ماه مارس تا ژوئن به مدت شش آخر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و روی پیشنهادهایی برای بازتوزیع این ثروت کار می‌کند.

او گفت: «اگر سیاستمداران کارشان را انجام ندهند و [این ثروت را] بازتوزیع نکنند، باید ثروتم را خودم توزیع کنم.»

«بسیاری از مردم با یک شغل تمام‌وقت زحمت می‌کشند و برای هر یورویی که به دست می‌آورند مالیات می‌دهند. من این را شکست سیاست می‌دانم، و اگر سیاست ناکام شود، آن‌وقت شهروندان باید خودشان با آن برخورد کنند.»

© The Independent

بیشتر از جهان