بازداشت یک نوجوان به دلیل پاره کردن عکس قاسم سلیمانی

رئیس پلیس تهران می‌گوید فرد بازداشت شده کم‌تر از ۱۸ سال دارد

حسین رحیمی رئیس پلیس تهران از بازداشت نوجوانی  به اتهام پاره کردن عکس قاسم سلیمانی، خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری ایسنا، حسین رحیمی به خبرنگاران گفت که «فرد بازداشت‌شده کمتر از ۱۸ سال سن داشت».

بنا به ادعای رئیس پلیس تهران این نوجوان در روند بازجویی‌ها گفته است که «تحت تأثیر تبلیغات و القائات فضای مجازی دست به این کار زده است».

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، گفته است که «این نوجوان در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد شده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط موشک‌های سپاه، تجمعات زیادی  در نقاط مختلف ایران برگزار شد که در برخی از این تجمعات عکس و پوستر قاسم سلیمانی  به دست معترضان خشمگین پاره و یا به آتش کشیده شد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از بازداشت فرد دیگری منتشر شده بود که رسانه‌ها در ایران، اتهام وی را «هتک حرمت» تصویر قاسم سلیمانی عنوان کرده بودند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی  در نماز جمعه بعد از این اعتراضات تلویحا به پاره‌ شدن تصویر قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت که معترضان به سرنگونی هواپیمای مسافربری فریب خورده دشمن بودند.

علی خامنه‌ای هم‌چنین در این سخنان گفته بود: «چند صد نفری که به عکس سردار سلیمانی اهانت کردند، جزو مردم ایران هستند یا چند میلیون نفری که او را تشییع کردند؟»

پس از گسترده شدن اعتراضات مردمی در واکنش به سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی، خبرهای زیادی از برخوردهای خشن ماموران امنیتی و لباس‌شخصی با مردم در خیابان‌ها به گوش رسید. 

سازمان حقوق بشری عفوبین‌الملل نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره شدت خشونت‌های ماموران با مردم نوشت که نیروهای امنیتی ایران در برخورد با مردم از گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده است.

هم‌چنین در گزارش عفوبین‌الملل تایید شده بود که دست‌کم در یک مورد، ماموران لباس شخصی اقدام به آزار و اذیت جنسی یکی از دختران معترض کرده‌اند. 

بیشتر از