اسماعیل هنیه: گروگان‌های اسرائیلی را تا زمانی که «شرایط مقاومت» محقق نشود آزاد نمی‌کنیم

پس از یک وقفه ۴۲ ساعته بار دیگر صدای آژیر هشدار حمله هوایی در بخش‌های مختلف اسرائیل به صدا درآمد

هم‌زمان با ادامه جنگ در نوار غزه، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از کشور روز سه‌شنبه بار دیگر بر موضع رسمی گروهش تاکید کرد و گفت گروگان‌های اسرائیلی تا هنگامی که ارتش اسرائیل به عملیات نظامی خود در نوار غزه پایان ندهد آزاد نمی‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اسماعیل هنیه در بخش دیگری از سخنرانی روز سه‌شنبه‌اش تاکید کرد که گروگان‌های اسرائیلی تنها زمانی آزاد خواهند شد که «شرایط مقاومت» محقق شود. او از گروگان‌های اسرائیلی به‌عنوان «اسرای دشمن» نام برد. 

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۱۵ دی‌ماه، دوم ژانویه به‌نقل از اسماعیل هنیه نوشت آزاد کردن گروگان‌ها منوط به «توقف کامل تجاوز» اسرائیل است و این موضع رسمی حماس به اطلاع قطر و مصر هم رسیده است. 

قطر میزبان شماری از رهبران اصلی سازمان حماس است و مصر نیز در کنار قطر و ایالات متحده نقش مهمی در گفت‌وگوهای ابتدایی برای آزادی شدن دور اول گروگان‌های اسرائیلی داشت.

در این میان، پس از یک وقفه ۴۲ ساعته بار دیگر صدای آژیر هشدار حمله هوایی در بخش‌های مختلف اسرائیل به صدا درآمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 به‌گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، آخرین بار حماس هم‌زمان با شروع سال نو میلادی، موج تازه‌ای از راکت‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

هنوز گزارشی از خسارت‌ها یا قربانیان احتمالی حمله راکتی شامگاه سه‌شنبه نیروهای حماس به اسرائیل منتشر نشده است.

اسماعیل هنیه در بخش دیگری از سخنرانی روز سه‌شنبه‌اش مدعی شد که حماس آمده است تا علاوه بر نوار غزه کنترل کرانه غربی را هم در اختیار بگیرد و یک حکومت فلسطینی تشکیل دهد.

هنیه در حالی مدعی اداره مناطق کرانه غربی شد که از تشکیلات خودگردان فلسطینی در رام‌الله به‌عنوان یکی از جایگزین‌های اصلی پس از شکست و نابودی کامل حماس در نوار غزه نام می‌برند.

در مقابل، مقام‌های ارشد اسرائیلی، از جمله خود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بارها تاکید کرده‌اند که جنگ در نوار غزه تا نابودی کامل حماس ادامه می‌يابد و پس از آن هم اسرائیل باید کنترل امنیتی منطقه را در دست داشته باشد و اداره نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطینی، به‌ریاست محمود عباس، سپرده نخواهد شد.