طراح تحریم‌های جمهوری اسلامی معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا شد

لیسا پالوکونی یکی از اعضای کلیدی تیم طراحی بسته‌های تحریمی علیه جمهوری اسلامی و مدیر اجرایی اسبق وزارت خزانه‌داری در مورد برنامه هسته‌ای ایران در شورای امینت ملی آمریکا است

لیسا پالوکونی و وزارت خزانه‌داری آمریکا - خبرگزاری فرانسه

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۲ آذر با هدف کمک به رهبری اجرای تحریم‌ها و مبارزه با پولشویی دو معاون جدید خود را معرفی کرد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، تغییرات در این دو واحد وزارت خزانه داری در پی افزایش اهمیت این دو در بحبوحه رویداد‌های ژئوپولتیک کنونی از جمله تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل انجام شده است.

لیسا پالوکونی به سمت معاونت دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی منصوب شد. این دفتر وظیفه پیاده‌سازی و اجرای تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده را بر عهده دارد.

سمت اخیر پالوکونی که از سال ۲۰۱۲ به وزارت خزانه‌داری آمریکا پیوسته، معاونت سیاست تحریم‌ها و پیاده‌سازی آن‌ها بوده است. او در این سمت به نظارت بر بخش‌های صدور مجوز، تعیین سیاست و تنظیم مقررات می‌پرداخت.

پالوکونی همچنین یکی از اعضای کلیدی تیم طراحی بسته‌های تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه بود.

لیسا پالوکونی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ مدیر اجرایی وزارت خزانه داری در مورد برنامه هسته‌ای ایران در شورای امنیت ملی ایالات متحده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیمی کربی هم که از ژوئیه ۲۰۲۲ به عنوان سرپرست بخش شبکه مقابله با جرایم مالی فعالیت می‌کرد، به عنوان مدیر این بخش منصوب شد. کربی پیشتر همچنین معاون بخش اطلاعاتی شبکه مقابله با جرایم مالی بود.

مایکل موزیر، بنیانگذار موسسه حقوقی آرکتوروس، سرپرست پیشین شبکه مقابله با جرایم مالی و معاون پیشین دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی معتقد است حضور این دو معاون جدید در جهت یکپارچگی مدیریتی در دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی است.

او می‌افزاید: «این انتخاب‌ها از منظر امنیت ملی بسیار مهم و هوشمندانه است زیرا موجب همگرایی در بخش‌های عملیاتی می‌شوند. لیزا و جیمی هردو از پیشینه حقوقی و وکالت برخوردارند و با علم به این که حفاظت از آمریکا به معنای حفاظت از اصول و آزادی‌های مدنی ایالات متحده است، نهاد‌های عمومی را در محدوده اختیارات قانونی اداره می‌کنند.»

بیشتر از جهان