تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه اشخاص و نهادهای ایرانی

واشنگتن می‌گوید این تحریم‌ها به علت سرکوب معترضان ایرانی و سانسور اینترنت اعمال شده است

،آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد که مقامات و نهادهای ایرانی را به دلیل سانسور اینترنت و سرکوب معترضان به دنبال کشته شدن مهسا امینی هدف قرار داده است. 
وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه چهارم آبان (۲۶ اکتبر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولان زندان‌ها و همچنین دو نهاد متهم به «تلاش برای اختلال در آزادی دیجیتال» در ایران اعمال کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این تحریم ها از جمله رییس زندان اوین دیده می‌شود که عمدتا محل نگهداری زندانیان سیاسی است و شمار زیادی از بازداشت‌شدگان در اعتراضات جاری به آنجا منتقل شده‌اند. مدیر کل زندان‌های استان تهران، نیز که مسئولیت نظارت بر زندان اوین را برعهده دارد، تحریم شده است.  

فهرست تحریم‌شدگان جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا از این قرار است:‌
- محمد کاظمی، فرمانده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران
- عباس نیل‌فروشان، جانشنین فرماندهی عملیات سپاه
- حسین مدرس خیابانی، استاندار استان سیستان‌و بلوچستان
- احمد شفاهی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان
- هدایت فرزادی، رئیس زندان اوین
- مدیر کل زندان‌های استان تهران
- حیدر پسندیده، رئیس زندان مرکزی سنندج
- مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های کردستان
- مرتضی پیری، رئیس زندان زاهدان
- سید مجتبی مصطفوی، از اعضای وزارت اطلاعات ایران در استخدام هکر‌ها
- محمد رضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان
- محمد رضا استاد
- زندان بوشهر
- راوین آکادمی
- سحاب پرداز

راوین آکادمی، به نوشته بیانیه خزانه‌داری ایالات متحده مدرسه‌ای برای تربیت هکر و تهدید امنیت سایبری است. مجتبی مصطفوی، از اعضای ارشد سابق شرکت ابرآروان که در گذشته در اعمال محدودیت و اخلال در اینترنت در ایران فعالیت داشت نیز تحریم شده است. همچنین شرکت «سحاب پرداز» به گفته واشنگتن عامل اصلی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران است.

بر اساس تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، هرگونه دارایی این اشخاص در ایالات متحده مسدود می شود و آمریکایی‌ها از معامله با آنها منع می‌شوند. همچنین کسانی که با افراد تحریم شده معاملات خاصی انجام دهند نیز در معرض تحریم قرار خواهند گرفت. 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمده است که این تحریم‌ها همراه با ابتکارات اضافی مانند صدور مجوز «دی‌۲» است که دسترسی ایرانیان به نرم‌افزار و خدمات اینترنتی را گسترش می‌دهد و گویای تعهد ایالات متحده به حمایت از مردم ایران است.