حسین وفایی دیدار نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی اسنوکر بریتانیا را به رونی اوسالیوان واگذار کرد

مرد شماره ۱ اسنوکر در مرحله نهایی، برای کسب جایزه نخست این مسابقات به ارزش ۲۵۰ هزار پوند با دینگ جونهوی، اسنوکرباز چینی، روبرو می‌شود

حسین وفایی، اسنوکرباز ۲۸ ساله ایرانی، در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۳ بریتانیا‌- IRNA

حسین وفایی، اسنوکرباز ایرانی و قهرمان سال ۲۰۲۲ این رشته ورزشی، امسال در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بریتانیا از رونی اوسالیوان، مرد شماره ۱ این رشته، باخت و از راهیابی به مرحله پایانی این رقابت‌ها باز ماند.

این اسنوکرباز ۲۸ ساله در دور چهارم این رقابت‌ها روز شنبه ۲ دسامبر (۱۱ آذر) به مصاف رونی اوسالیوان ۴۷ ساله و قهرمان هفت دوره این مسابقات رفت که با نتیجه شش بر دو شکست خورد و به مرحله پایانی نهمین فینال این بازی‌ها نرسید.

مسابقات قهرمانی اسنوکر ۲۰۲۳ بریتانیا از ۲۵ نوامبر شروع شد و تا یکشنبه ۳ دسامبر ادامه دارد.

اوسالیوان که اکنون از نخستین قهرمانی‌اش در ۱۷ سالگی، ۳۰ سال می‌گذرد، روز یکشنبه برای کسب هشتمین قهرمانی به مصاف دینگ جونهوی، اسنوکرباز چینی، می‌رود. او که در نیمه‌نهایی جاد ترامپ را با نتیجه شش بر چهار از دور خارج کرد، به دنبال کسب جایزه نخست مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳ به ارزش ۲۵۰ هزار پوند است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوسالیوان در دیدار نیمه‌نهایی از یک‌رشته اشتباه‌های جبران‌ناپذیر حریف ایرانی‌اش به‌غایت بهره برد و توانست در یکی طاقت‌فرساترین رقابت‌ها «راحت‌ترین» پیروزی‌‌اش را رقم بزند. بی‌بی‌سی جهانی به نقل از اوسالیوان نوشت: «گاهی تفاوت تنها در بقا است؛ آنچه می‌تواند به قهرمانی در مسابقه کمک کند.» این اسنوکرباز انگلستانی افزود: «وفایی فقط چند توپ از دست داد و هیچ فشاری به من وارد نکرد.»

حسین وفایی با ابراز تاسف از آمادگی ناکافی‌اش در برابر اوسالیوان اظهار امیدواری کرد که در مسابقات آینده بار دیگر قهرمانی را به نام خود ثبت کند. این اسنوکرباز ایرانی سال ۲۰۲۲ با پیروزی تماشایی مقابل مارک ویلیامز، یکی از بازیکنان برتر جهانی این رشته، در مرحله نهایی مسابقات حرفه‌ای «شوت‌اوت ۲۰۲۲» اسنوکر، نخستین ایرانی شد که در مسابقات حرفه‌ای اسنوکر به عنوان قهرمانی می‌رسد و جایزه ۵۰ هزار پوندی نفر اول رقابت‌ها را از آن خود می‌کند.

این ورزشکار آبادانی در سال ۲۰۱۱ با قهرمانی در مسابقات جهانی اسنوکر آماتور جهان، نخستین ایرانی بود که مجوز شرکت در رقابت‌های جهانی حرفه‌ای اسنوکر را به‌ دست آورد.

بیشتر از ورزش