سومین جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی با حضور ستارگان مشهور آغاز شد

جمانا الراشد: جشنواره فلیم دریای سرخ پلی به سینمای جهان است

سومین جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی Saudi Arabia’s Red Sea Film Festival، پنجشنبه شب، نهم آذرماه با حضور ستارگان مشهور بین‌المللی از جمله جانی دپ، شارون استون و ویل اسمیت در جده آغاز به کار کرد.

جمانا الراشد، مدیرعامل گروه تحقیق و بازاریابی سعودی (SRMG) و رئیس هیات امنای بنیاد فیلم دریای سرخ در سخنرانی در افتتاحیه این جشنواره گفت که ما این فرصت را داریم که میزبان استعدادهای درخشان، نه فقط از عربستان سعودی، بلکه از جهان عرب، آفریقا، آسیا و سراسر جهان باشیم و از طریق هنر آنها می‌توانیم برای مدت کوتاهی در زندگی و عشق و اشتیاق یا شکست و دشوارها‌ی آنها شریک شویم.»

جمانا راشد، جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی را پلی یک هفته‌ای به سینمای جهان توصیف کرد که  در آن ۱۳۰ فیلم از ۷۷ کشور و به بیش از ۴۷ زبان نمایش داده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس هیات امنای بنیاد فیلم دریای سرخ تاکید کرد که کار تازه شروع شده است و این بنیاد از بیش از ۲۵۰ فیلمساز محلی حمایت می‌کند تا داستان‌هایشان را روایت کنند.

در جشنواره امسال، مانند دو سال قبل فیلم‌های خارجی و عرب زبان حضور پررنگی دارند و فیلم‌ها و سریال‌هایی هم از ایران در جشنواره خواهند بود.

افتتاحیه جشنواره با نمایش فیلم رمانتیک و فانتزی عرب‌زبان «حوجن» (HWJN) همراه بود.

صنعت فیلم عربستان سعودی شش سال پس از لغو محدودیت ۳۵ ساله سینماها در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است.

بیشتر از فرهنگ و هنر