کامیلا سنت‌های ملکه پیشین در بازگشایی پارلمان را ادامه می‌دهد

در این مراسم، شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون، ولیعهد بریتانیا و ملکه بعدی حضور نداشتند

این مراسم که روز سه‌شنبه ۷ نوامبر برگزار شد، به معنای آغاز سال سیاسی جدید برای پارلمان است.-AFP

دربار بریتانیا و اعضای فعال خانواده سلطنتی هفته شلوغی را پشت سر گذاشتند. در بریتانیا اولین بار بعد از هفت دهه، یک پادشاه آغاز به کار پارلمان را اعلام کرد و شاه چارلز سوم، برای نخستین بار از زمان به تخت نشستن، ریاست مراسم گشایش ایالتی پارلمان در روز سه‌شنبه را بر عهده داشت.

در این روز شاهزاده ویلیام در آن‌ سوی کره زمین در مراسم اهدای جوایز مسابقه محیط زیستی شرکت کرده بود و کیت میدلتون هم در خانه به پسرش که برای امتحان‌های مدرسه آماده می‌شد، کمک می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مراسم روز هفتم نوامبر ملکه کامیلا هم پادشاه را همراهی می‌کرد. او برای این مناسبت لباسی را که در مراسم تاج‌گذاری در ماه مه ۲۰۲۳ به تن کرده بود، دوباره پوشید؛ لباسی پرمفهوم و چشمگیر که بروس اولدفیلد، طراح بریتانیایی، برای این رویداد تاریخی آماده کرده بود. او با پوشیدن دوباره لباس مراسم تاج‌گذاری‌اش برای علاقه‌مندان مد و هنرهای سنتی این فرصت را فراهم آورد تا به آن از نزدیک‌تر نگاهی بیندازند.

پوشیدن چندباره لباس‌ها برای خانواده سلطنتی کاری غیرمعمول نیست اما این انتخاب خاص نشان داد که کامیلا خود را به رعایت یک سنت سلطنتی که ملکه فقید، الیزابت دوم، نیز به آن پایبند بود، مقید می‌داند.

به گزارش این‌استایل، ملکه الیزابت لباس تاج‌گذاری‌اش را که نورمن هارتنل در سال ۱۹۵۳ طراحی کرد، در مجموع شش بار دیگر پوشید؛ از جمله در افتتاحیه پارلمان نیوزیلند، استرالیا و سری‌لانکا در سال ۱۹۵۴ و افتتاح پارلمان کانادا در سال ۱۹۵۷.

مراسم گشایش پارلمان در سال ۲۰۲۳ برای کامیلا نخستین باری محسوب می‌شد که پس از تاج‌گذاری لباسش را دوباره می‌پوشید و به نظر می‌رسد طبق این سنت، او احتمالا این لباس را در چند مراسم رسمی دیگر هم به تن خواهد کرد.

کامیلا همچنین با پوشیدن ردای مخملی قرمز تیره که قدمتش به قرن پانزدهم می‌رسد و همچنین گذاشتن تاج ایالتی جورج چهارم که دارای ۱۳۳۳ قطعه الماس و ۱۶۹ دانه مروارید است و برای تاج‌گذاری جورج چهارم در سال ۱۸۲۱ ساخته شد، به ملکه الیزابت ادای احترام کرد. ملکه الیزابت در سال‌های سلطنتش تقریبا در تمام افتتاحیه‌های ایالتی پارلمان این تاج را بر سر می‌گذاشت اما با بالا رفتن سن، تاجی سبک‌تر را انتخاب کرد.

شاهزاده و شاهدخت ولز در اولین حضور شاه چارلز سوم در مراسم گشایش پارلمان ایالتی در مقام پادشاه غایب بودند. البته حضور در رویداد گشایش ایالتی پارلمان یک وظیفه اجباری برای وارث تاج‌وتخت محسوب نمی‌شود اما شاه چارلز در دوران ولیعهدی اغلب اوقات همراه مادرش، ملکه الیزابت فقید، در آن شرکت می‌کرد.

این مراسم که روز سه‌شنبه ۷ نوامبر برگزار شد، به معنای آغاز سال سیاسی جدید برای پارلمان است.

علاوه بر شاه چارلز و کامیلا، شاهدخت آن نیز در نقش محافظ تشریفاتی پادشاه آنجا حضور داشت.

ویلیام در حال حاضر برای اهدای جوایز سالانه «تصویر زمین» در سنگاپور به سر می‌برد تا از نوآوران محیط‌ زیست که با ارائه راه‌حل‌هایی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی تلاش می‌کنند، حمایت کند. این اولین بار است که مراسم اهدای جوایز در آسیا برگزار می‌شود. این مراسم سال ۲۰۲۱ در لندن و دسامبر ۲۰۲۲ در بوستون آمریکا برگزار شد.

بیشتر از مُد و زیبایی