اوچا: برای کمک به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات به ۹۳ میلیون دلار نیاز است

اوچا گفت در زمین‌لرزه هرات بیش از ۶۶ هزار نفر آسیب دیده‌اند

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا)، پنجشنبه ۲۷ مهر، اعلام کرد که برای کمک به ۱۱۴ هزار نفر آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات، به ۹۳.۶ میلیون دلار نیاز است.  

به‌تازگی دانیل پیتر اندریس، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، از مناطق آسیب‌دیده زلزله هرات بازدید کرده و بر حمایت از تلاش‌های اولیه برای کمک به این آسیب‌دیدگان تاکید کرد.  

اوچا گفت که تیم‌های بشردوستانه در محلات آسیب‌دیده حضور دارند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوچا گفت که بیش از ۶۶ هزار نفر در چندین استان هرات در زمین‌لرزه آسیب دیده‌اند. در تازه‌ترین گزارش اوچا آمده است که شهرستان انجیل بدترین آسیب زمین‌لرزه را داشته است، اما با ارزیابی‌ها شمار تلفات و خسارت‌ها افزایش می‌یابد.  

اوچا اعلام کرد که ۱۴۸۰ نفر در زمین‌لرزه‌های هرات جان باخته‌اند و نیمی از این کشته‌شدگان، زن بوده‌اند و همچنین دو هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

اوچا بیان کرد: «بازماندگان زمین‌لرزه، خانه، اموال و معیشت خود را از دست داده‌اند. چادرها و سایر اقلام غیرخوراکی از‌جمله پتو و لباس گرم به آن‌ها ارائه می‌شود تا به‌عنوان بخشی از واکنش اولیه بشردوستانه، از آن‌ها محافظت فوری صورت گیرد.» 

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه به پناهگاه‌های پایدار و محکم‌تری در زمستان نیاز دارند.  

اوچا گفت: «سازمان‌های بشردوستانه همچنین آب، تجهیزات و مراقبت‌های بهداشتی اضطراری را ارائه می‌دهند.» 

سازمان بهداشت جهانی، پنجشنبه ۲۷ مهر، اعلام کرد که برای فراهم کردن خدمات بهداشتی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات، به ۷.۹ میلیون دلار بودجه نیاز است و این بودجه برای ارائه خدمات بهداشتی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات در شش ماه آینده است.  

این سازمان اظهار داشت که زمین‌لرزه‌های متعدد روستاها را در هرات کاملا تخریب کرده و هزاران نفر را آواره کرده است. این سازمان افزود بسیاری از خانواده‌های آواره به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.  

بر اساس گزارش اولیه سازمان جهانی بهداشت، دست‌کم ۴۰ مرکز بهداشتی در ۹ شهرستان آسیب‌ دیده‌اند. 

زمین‌لرزه‌های متعدد در استان هرات، افزون بر تلفات جانی، خسارت‌های هنگفت مالی نیز بر جا گذاشته‌اند. بیشتر خانه‌ها در استان هرات تخریب شده‌اند و مردم از ترس وقوع زلزله‌، بیرون از خانه‌هایشان و زیر چادرها زندگی می‌کنند. 

بیشتر از جهان