خبرگزاری رکنا: قاتل داریوش مهرجویی و همسرش دستگیر شده است

برخی حساب‌های کاربری به‌طور مشکوکی تصویر جساد داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر را منتشر کردند

پیکر داریوش مهرجویی و همسرش روز چهارشنبه تشییع می‌شود‌ــ  رسانه‌های اجتماعی

خبرگزاری رکنا در آخرین دقایق سه‌شنبه ۲۵ مهر در خبری کوتاه ادعا کرد قاتل داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی‌فر، دستگیر شده است. بر مبنای این خبر، «قاتل یک نفر است و برخلاف گمانه‌زنی‌ها، از اتباع خارجی نیست».

رکنا در ادامه نوشت که برای تایید این خبر با دفتر سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، تماس گرفته اما آن‌ها این خبر را تکذیب یا تایید نکرده و رسانه‌ها را به آخرین خبری که سخنگوی نیروی انتظامی درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش اعلام کرده بود، ارجاع داده‌اند.

سعید منتظرالمهدی عصر سه‌شنبه گفته بود: «بر اساس اظهارات دستگیرشدگان قبلی، دو مظنون دیگر نیز شناسایی و دستگیر شدند.» طبق اعلام پلیس، تاکنون ۹ نفر در ارتباط با قتل کارگردان مشهور سینمای ایران و همسرش دستگیر شده‌اند که باغبان خانه آن‌ها نیز یکی از دستگیرشدگان است.

تا لحظه تنظیم این گزارش در صبح چهارشنبه ۲۶ مهر، نیروی انتظامی خبر رسمی دستگیری قاتل داریوش مهرجویی و همسرش را تایید نکرده است.

عصر سه‌شنبه خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه قاتل شناسایی و در نزدیکی مرز دستگیر شده است. برخی آشنایان خانواده مهرجویی نیز از فعال شدن دوباره حساب وحیده محمدی‌فر در تلگرام خبر دادند اما نیروی انتظامی اندکی پس از فراگیر شدن این خبر، دستگیری قاتل یا قاتلان را تکذیب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی فراجا گفت: «کاراگاهان برای رسیدن به نتیجه نهایی به زمان و وقت نیاز دارند و کماکان در حال اقدام‌های فنی و حرفه‌ای در این خصوص‌اند.»

عصر سه‌شنبه به‌ طور شک‌برانگیزی، تصویری از اجساد غرق در خون داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر در برخی حساب‌های کاربری منتشر شد. انتشار این تصاویر از سوی کاربران ناشناس از چشم کاربران تیزبین دور نماند و بسیاری آن را «پیام روشن» عاملان قتل برای «مخالفان و معترضان» دانستند.

داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر شامگاه شنبه ۲۲ مهر در منزل مسکونی‌شان واقع در شهرک زیبادشت کرج به ‌طرز فجیعی کشته شدند. به گفته پلیس، هیچ شواهدی مبنی بر اینکه عاملان قتل به‌زور وارد خانه کارگردان سینما شده باشند وجود ندارد و همین مسئله فرضیه آشنا بودن قاتل یا قاتلان را تقویت می‌کند.

طی روزهای اخیر، بسیاری از تحلیلگران و کاربران، قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش را با قتل داریوش و پروانه فروهر در جریان قتل‌های زنجیره‌ای مقایسه کرده‌اند. برخی نیز از کیومرث پوراحمد، دیگر کارگردان نام‌آور سینمای ایران، یاد کردند که فروردین‌ ۱۴۰۲ درگذشت و پلیس مدعی شد که خودکشی کرده است.

در پی برخی اظهارنظرهای افراد نزدیک و وابسته به حاکمیت، احتمال آغاز دوباره قتل‌‌های زنجیره‌ای دگراندیشان قوت گرفته است؛ حسام‌الدین آشنا، معاون وقت وزارت اطلاعات در زمان قتل‌های زنجیره‌ای دهه ۷۰، یکی از افرادی بود که با انتشار پستی با عنوان «درس تجربه» در شبکه اجتماعی اکس (توییتر)، به این احتمال دامن زد و نوشت: «در فقره مرگ/ قتل/ ترور آقای داريوش مهرجويى و خانم وحیده محمدی‌فر نباید از هیچ‌یک از احتمالات داخلی و خارجی غافل شد.»

پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر روز چهارشنبه از مقابل تالار وحدت تهران تشییع و برای خاکسپاری به بهشت‌زهرا منتقل می‌شود.