خامنه‌ای: گیرم غیرنظامیان اسرائیلی کشته شدند، مگر چند نفر بودند؟

رهبر جمهوری اسلامی تهدید کرد اگر جنگ غزه ادامه پیدا کند، نیروهای مقاومت تحمل نمی‌کنند

خامنه‌ای ادعا کرد ساکنان شهرک‌های اسرائیلی مردم عادی نیستند و مسلح‌اند‌ــ khamenei.ir

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۲۵ مهر در سخنانی، اسرائیل را به «واکنش جدی نیروهای مقاومت» تهدید کرد و مدعی شد که سیاست‌های اخیر این کشور را ایالات‌ متحده آمریکا تعیین می‌کند.

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با افرادی که رسانه‌های حکومتی آنان را «نخبه» نامیده‌اند، بر رویکرد تهدیدآمیز روزهای اخیر حکومت علیه اسرائیل تاکید کرد و گفت: «اگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند، کسی نمی‌‌تواند جلو مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد، چون آن‌ها بی‌تاب می‌شوند.»

او در ادامه، با تمجید تلویحی حمله نیروهای حماس به اسرائیل گفت که این کشور به هیچ شکلی نمی‌تواند «شکست مفتضحانه»‌اش را جبران کند.

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد جمهوری اسلامی اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد سیاست‌های اخیر اسرائیل در روزهای جاری در ایالات‌ متحده آمریکا تنظیم می‌شود. او آمریکا را مسئول «جنایت‌های اخیر» دانست و گفت که بمباران‌ها باید «فورا» قطع شوند.

رهبر جمهوری اسلامی که در جریان خیزش سراسری، تظاهرات ایرانیان خارج از کشور را بی‌اهمیت جلوه داده بود، در سخنان روز سه‌شنبه به تجمع‌های حامیان فلسطین در گوشه‌‌وکنار دنیا استناد کرد و گفت که این تجمع‌ها نشان می‌دهند که «ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان جدا عصبانی‌اند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی خامنه‌ای بدون اشاره به اینکه پیکارجویان حماس آغازگر جنگ کنونی بوده‌اند، گفت: «امروز در قضیه‌ غزه، ما باید نشان بدهیم که عده‌ای گرسنه‌اند، عده‌ای زیر بمباران‌اند، و عده‌ای دارند به شهادت می‌رسند.»

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه سخنانش به گفت‌وگوی مسئولان برخی کشورها با مقام‌های جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «به ما می‌گویند چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؛ در صورتی‌ که ساکنان شهرک‌های اسرائیلی مردم عادی نیستند و مسلح‌اند.»

خامنه‌ای در ادامه از کشتار غیرنظامیان اسرائیلی دفاع کرد و به‌صراحت گفت: «گیرم که نیروهای غیرنظامی اسرائیلی کشته شده‌اند، چند نفر بودند؟ صدبرابرش را اسرائیلی‌ها دارند می‌کشند.»

او در ادامه گفت ساکنان ساختمان‌های غزه که اسرائیل هدف قرار داده، غیرنظامیان فلسطینی بوده‌اند. خامنه‌ای خواستار محاکمه «دولت غاصب» اسرائیل شد و به «عالمان دانشگاه و حوزه‌های علمیه» دستور داد کنار «حق» بایستند و بی‌تفاوت نباشند.

خامنه‌ای با اذعان بر اینکه جمهوری اسلامی در مسائل علمی از دنیا عقب است، گفت که باید برای ورود به «فصل تازه‌ای از تحرک علمی» آماده شد. او که مسائل عملی را هم از دریچه منافع سیاسی و ایدئولوژیک جمهوری اسلامی می‌بیند، تاکید کرد که شرط «مصون» ماندن از «آسیب‌های متعارف کشورهای دنیا» پیشرفت علمی است.