معاون حسن نصرالله: حزب‌الله آماده جنگیدن است

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، اعلام کرد که حزب‌الله زمانی که وقتش برسد دخالت خواهد کرد

نعیم قاسم: حزب الله وظایف خود را کاملا می‌داند و در این راه کاملا حاضر و آماده است - ANWAR AMRO / AFP

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز جمعه در تظاهراتی که با فراخوان حزب‌الله لبنان در حومه بیروت برگزار شده بود، به دفاع از حماس پرداخت و اسرائیل را تهدید کرد. او در مورد ادامه حمله اسرائیل به غزه اعلام کرد که «به وقتش دخالت می‌کنیم». نعیم قاسم در سخنرانی‌اش گفت: «حزب‌الله آماده جنگیدن است و آمادگی کامل داریم. زمانی که وقتش برسد، دخالت می‌کنیم.»

معاون سید حسن نصرالله همچنین اعلام کرد که ارتباطات پشت صحنه طرف‌های بین‌المللی تاثیری در تصمیم حزب‌الله درباره دخالت در این جنگ نخواهد داشت. او ضمن حمایت از عملیات «طوفان الاقصی» اعلام کرد که حزب‌الله وظایف خود را کاملا می‌داند و در این راه کاملا حاضر و آماده است.

معاون حزب‌الله همچنین تلاش آمریکا و اسرائیل برای تشبیه حمله‌های فلسطینی‌ها به حمله‌های داعش را محکوم کرد و گفت: «فراموش کردند که آن‌ها بودند که داعش را به وجود آوردند، رهبری کردند، و مرزها را به رویش گشودند. جنایت صهیونیست‌ها در کشتن بیش از ۱۵۰ نفر با یک موشک آن‌ها را زشت‌تر از داعش می‌کند.»

نعیم قاسم همچنین به تهدید اسرائیل پرداخت و گفت: «اسرائیل برای از بین بردن حماس نقشه کشیده است. به آن‌ها می‌گویم که شما هر بچه فلسطینی و مسلمانی را بسیج می‌کنید تا روزی با شما بجنگند. بنابراین، جهت‌گیری شما به سمت نابودی خودتان است. دشمن با جریانی روبه‌رو شده که در راه آزادی فلسطین در سراسر جهان در حال گسترش است و آینده از آنِ صاحبان سرزمین فلسطین است. ما در زمان پیروزی هستیم نه در زمان شکست. پس منتظر همه‌چیز باشید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که تبادل آتش محدود بین اسرائیل و حزب‌الله در جنوب لبنان جریان دارد و دو طرف هر لحظه به وقوع درگیری شدیدتری نزدیک می‌شوند. روز جمعه، آسوشیتدپرس نیز به‌نقل از یک منبع مطلع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد که این گروه شبه‌نظامی یک پهپاد در آسمان اسرائیل به پرواز درآورد که ساقط شد. ارتش اسرائیل پیش‌تر اعلام کرده بود که عصر پنجشنبه، دفاع موشکی اسرائیل به سمت شمال شلیک کرده است.

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اندکی پس از آنکه در سخنانی تهدید‌آمیز احتمال «باز شدن جبهه‌های جدید علیه اسرائیل» را مطرح کرد، به بیروت رفت و با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار احتمال وقوع درگیری گسترده میان حزب‌الله و اسرائیل را محتمل می‌کند. پیش‌تر نیز خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس، که شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران است، به لبنان سفر کرده است.