اوکراین از ۵۹ حمله روسیه به خرسون در طول ۲۴ ساعت خبر داد

به گفته مقام‌های اوکراینی، حمله‌ روسیه به خرسون به زخمی شدن ده‌ها نفر، از جمله یک نوزاد ۹ ماهه، منجر شده است

از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، هزاران غیرنظامی جان باخته‌اند ـ AFP

یک مقام ارشد اوکراین یکشنبه، ۸ اکتبر (۱۶ مهر)، گفت که در حمله روسیه به منطقه خرسون در جنوب اوکراین ده‌ها نفر، از جمله یک زن ۲۷  ساله و نوزاد ۹ ماهه او، زخمی شده‌اند.

به گزارش رویترز، الکساندر پروکودین با انتشار پیامی در شبکه تلگرام گفت: «منطقه خرسون یک شب وحشتناک دیگر را از سر گذراند.»

او گفت که یک زن جوان و نوزادش با جراحات متوسط در بیمارستان بستری شده‌اند، و افزود که «یک پزشک ۳۳ ساله صلیب سرخ نیز زخمی شده و چندین خانه و لوله گاز آسیب دیده‌اند».

بنا به اعلام اوکراین، در ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای روسیه ۵۹ حمله به خرسون انجام داده‌اند که ۱۹ مورد از آن‌ها شامل گلوله‌باران مرکز اداری شهر بوده است.

همچنین، به گفته سرپرست فرمانداری دونتسک، چهار نفر، از جمله یک دختر ۹ ساله، در حمله موشکی صبح یکشنبه به کنستانتینیوکا زخمی شده‌اند.

فرماندار دونتسک تاکید کرد که کنستانتینیوکا «مدام در معرض گلوله‌باران دشمن است» و به مردم هشدار داد که شهر را تخلیه کنند. این شهر در شرق اوکراین به خط مقدم نزدیک است و در حمله‌های روسیه بارها هدف گلوله‌باران قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روسیه از زمان آغاز تهاجم به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، به حمله‌های مکرر هوایی و گلوله‌باران مناطق مختلف این کشور پرداخته است. با تداوم این جنگ، اوکراین می‌گوید که ضدحمله‌اش در جنوب و شرق به تدریج در حال پیشرفت است.

هر دو طرف هدف قرار دادن غیرنظامیان را تکذیب می‌کنند، اما در حمله‌های روسیه به مناطق مسکونی اوکراین، تاکنون هزاران غیرنظامی جان باخته‌اند.

در همین حال، به گزارش گاردین، ارتش اوکراین با انتشار آخرین آمار از تلفات جنگ، مدعی شد که نیروهای روسیه از زمان شروع جنگ تاکنون متحمل ۲۸۲ هزار و ۲۸۰ تلفات شده‌اند. منابع مستقل هنوز این آمار را تایید نکرده‌اند.

به گفته نیروهای مسلح اوکراین، صرفا در جریان درگیری‌های شنبه، ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، حدود ۵۸۰ سرباز روس کشته شده‌اند.

در همین حال، برخی گزارش‌ها حاکی از انتقال احتمالی تسلیحات از کره شمالی به روسیه است.

بنا به گزارش جدید تحلیلگران مستقر در واشنگتن، پس از نشست اخیر رهبران کره شمالی و روسیه، رفت‌وآمد قطارها بین این دو کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است که نشان‌دهنده انتقال احتمالی تسلیحات است.

این گزارشگران می‌گویند که تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا، دست‌کم ۷۰ واگن باری را در تاسیسات راه‌آهن مرزی کره شمالی نشان می‌دهد که در قیاس با گذشته، بی‌سابقه است.

بیشتر از جهان