خبرنگار سابق ای‌بی‌سی نیوز در پرونده پورنوگرافی کودکان به ۶ سال زندان محکوم شد

دادستانی جیمز گوردون میک را متهم کرده بود که روی یک اپلیکیشن آنلاین محتوای نامناسب، از جمله تجاوز به کودکان زیر ۱۲ سال، فرستاده و دریافته کرده بود

جیمز گوردون میک نه تنها روزنامه‌نگار، بلکه از سال ۲۰۱۱ مشاور ارشد ضدتروریسم و مامور تحقیق کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان بود‌ـ X/meekwire

جیمز گوردون میک، خبرنگار سابق ای‌بی‌سی نیوز، پس از اعتراف به اینکه محتوای مرتبط با پورنوگرافی کودکان ردوبدل کرده است، به شش سال زندان محکوم شد.

به گزارش نیویورک پست، هفته گذشته دادستانی ویرجینیا برای این خبرنگار ۵۴ ساله درخواست حکم سنگین‌تر بین ۱۲.۵ تا ۱۵ سال زندان کرده بود.

در ژوییه سال جاری، این خبرنگار سابق حوزه امنیت ملی به ردوبدل کردن و داشتن محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان اعتراف کرد.

دادستانی در اسناد دادگاه ذکر کرده است که او «با هدف خاص به‌اشتراک‌گذاری (و گسترش) مجموعه‌اش [محتواهای سوءاستفاده جنسی از کودکان] برای لذت جنسی، به‌وضوح در اینترنت سراغ افراد رفته بود».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته دادستانی، میک تصاویر و ویدیوهای آزاردهنده‌ای از «کودکان نوپا و بچه‌ها و همچنین محتوایی که سوءاستفاده سادیسمی و مازوخیسمی از کودکان نابالغ را ترسیم می‌کرد» فرستاده و دریافت کرده بود.

او یک دختر را اغفال کرده بود تا «دست‌کم ۱۰، ۱۲ اسکرین‌شات» از پستان‌ها و قسمت شرمگاهی‌اش بفرستد و در چت‌هایی که او نیز ویدیوهای برهنه‌ای از خودش فرستاده بود، تصاویر پستان‌های دختری ۱۴ ساله و دختری ۱۵ ساله را دریافت کرده بود.

دادستانی او را متهم کرده بود که در فوریه ۲۰۲۰، روی یک اپلیکیشن آنلاین پیام داده و محتوای نامناسب، از جمله تجاوز به کودکان زیر ۱۲ سال، فرستاده و دریافته کرده بود.

یوجین گروکوو، وکیل میک، خواستار حداقل حکم زندان برای او شده و او را پدری مهربان توصیف کرده بود که این رفتار با ارزش‌های اخلاقی او در تضاد کامل است. وکیل میک ضمن اشاره به ندامت موکلش، گفته بود سال‌ها پوشش اخبار جنگ به او آسیب روانی زده بود و عوارضش در سلامت روانش نمود داشته است.

میک پس از حمله ماموران دولتی به خانه‌اش و ضبط وسایل الکترونیکی‌اش در ۲۷ آوریل ۲۰۲۲، ناگهان از شغلش در شبکه ای‌بی‌سی نیوز کناره‌گیری کرد.

او نه تنها در حوزه روزنامه‌نگاری فعالیت داشت، بلکه از سال ۲۰۱۱ مشاور ارشد ضدتروریسم و مامور تحقیق کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا بود.

بیشتر از جهان