میشل اوباما برای یک ساعت سخنرانی در مونیخ ۷۴۱ هزار دلار دریافت می‌کند

میشل و باراک اوباما جدا از دستمزدهای کلان بابت سخنرانی‌ها، قراردادی ۶۵ میلیون دلاری برای انتشار کتاب خاطراتشان با انتشاراتی پنگوئن منعقد کردند

میشکل و باراک اوباما در حال تماشای تنیس-USA TODAY Sports via Reuters Connect

دیلی‌میل گزارش داد که میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا برای یک ساعت سخنرانی در کنفرانسی در جنوب آلمان ۷۴۱ هزار دلار دریافت می‌کند.

براساس این گزارش به نقل دو منبع مطلع، میشل ۵۹ ساله در یک کنفرانس استارت‌آپی در حاشیه فستیوال آبجو معروف «اکتبرفست» در آلمان سخنرانی می‌کند.

یکی از اعضای نزدیک به تیم اجلاس Bits and Pretzels در مونیخ گفت که این بالاترین دستمزدی است که این اجلاس تا کنون به یک سخنران پرداخت کرده است.

این رقم دو برابر حقوق ریاست‌جمهوری جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا است.

اکسیوس نیز پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر کرده بود که نشان می‌داد میشل اوباما برای سخنرانی‌ ۲۰۰ هزار دلار و باراک اوباما ۴۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند.

میشل اوباما از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ بانوی اول آمریکا بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باراک اوباما هم سه سال پیش در کنفرانسی که میشل در آن سخنرانی می‌کند، سخنرانی کرده بود اما دستمزد او هیچگاه علنی نشد.

البته اوباما اوایل سال جاری میلادی برای دو سخنرانی در استرالیا ۷۰۰ هزار دلار دریافت کرد.

باراک و میشل اوباما که در سال ۱۹۹۲ ازدواج کردند، پس از ترک کاخ سفید همواره روی تقویت توان مالی خود متمرکز بوده‌اند. آنها جدا از دستمزدهای کلان بابت سخنرانی‌ها، قراردادی ۶۵ میلیون دلاری برای انتشار کتاب خاطراتشان با انتشاراتی پنگوئن منعقد کردند.

این زوج شرکت Higher Ground را نیز بنیانگذاری کردند که در سال ۲۰۱۸ قراردادی هشت رقمی با نتفلیکس امضا کرد.

میشل و باراک اوباما مانند دیگر روسای جمهوری و بانوهای اول آمریکا تا پایان عمر در هر لحظه تحت حفاظت سرویس مخفی قرار دارند که هزینه آن را مالیات‌دهندگان آمریکایی می‌پردازند. بخشی از این قانون در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۳ به نفع حمایت مادام‌العمر از روسای جمهوری و همسر و فرزندانشان اصلاح شد.

این اصلاح، بخشی از قانون مصوب سال ۱۹۹۴ را تغییر داد که مدت حفاظت سرویس مخفی برای روسای جمهوری را به ۱۰ سال محدود می‌کرد.

بیشتر از جهان