وزیر خارجه عربستان سعودی: گروه‌های مسلح خارجی صلح و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کنند 

شاهزاده فیصل بن فرحان از شورای امنیت خواست در مقابل گروه‌های مسلح «اقدامات جدی و محکم» در پیش گیرد

شاهزاده فیصل بن فرحان گفت که ریاض در انتظار مذاکرات احزاب یمنی برای صلح است- FAYEZ NURELDINE / AFP

وزیر خارجه عربستان سعودی، روز پنجشنبه، ۲۱ سپتامبر، درباره نقش فزاینده گروه‌های خارجی در ایجاد بحران، تهدید امنیت و صلح بین‌المللی هشدار داد. 

به نوشته شبکه خبری العربیه، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای گفت که شاهزاده فیصل بن فرحان این سخنان را در جریان نشست غیررسمی با وزیران خارجهتروئیکای عربی و شورای امنیت که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، مطرح کرد.

شاهزاده فیصل بن فرحان از شورای امنیت خواست تا در مقابل گروه‌های مسلح «اقدامات جدی و محکم» در پیش گیرد. 

تروئیکای عربی متشکل از الجزایر، عربستان سعودی و بحرین است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده فیصل بن فرحان گفت که ریاض مشتاقانه در انتظار مذاکرات میان احزاب یمنی است که در انتقال کشور به امنیت و ثبات نقش بازی می‌کنند. 

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که آسان‌‌گیری با گروه‌های خارجی که سلاح‌های پیشرفته دارند، موسسات و سازمان‌های دولتی را تضعیف می‌کند. 

عربستان سعودی هفته گذشته یک هیئت یمنی را دعوت کرد از صنعا به ریاض سفر کنند و مذاکرات برای رسیدن به آتش‌بس جامع و دائمی در یمن را تکمیل کنند. 

وزارت خارجه عربستان سعودی، روز چهارشنبه، بیستم سپتامبر، با انتشار بیانیه‌ای، مذاکرات صلح با حوثی‌های یمن را که طی هفته گذشته در ریاض انجام شد، مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش رسانه‌ها، حوثی‌ها پس از پنج روز مذاکره با مقام‌های سعودی درباره پایان دادن به درگیری‌های هشت ساله در یمن، ریاض را ترک کردند. نمایندگان حوثی به دعوت عربستان سعودی و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به این‌سو به ریاض سفر کردند.

گفت‌وگوهای صلح با حوثی‌های یمن بر بازگشایی کامل بندرهای تحت کنترل حوثی‌ها و فرودگاه صنعا، پرداخت دستمزد به کارمندان بخش‌های عمومی، بازسازی مناطق آسیب‌دیده و تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از یمن متمرکز است. 

صنعا، پایتخت یمن، در اختیار شیعیان حوثی این کشور است که از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردارند.

بیشتر از جهان