امامعلی رحمان: تهدید تروریستی و قاچاق مواد مخدر در مرز افغانستان افزایش یافته است

رئیس‌جمهوری تاجیکستان گفت تروریست‌های مستقر در افغانستان همواره سعی می‌کنند وارد تاجیکستان شوند

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان-SERGEI BOBYLYOVSPUTNIKAFP

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان، روز پنجشنبه ۲۳ شهریور (۱۴ سپتامبر)، در پنجمین نشست سران کشورهای آسیای مرکزی که در شهر دوشنبه برگزار شد، از افزایش تهدیدهای تروریستی و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به تاجیکستان ابراز نگرانی کرد.

سپوتنیک در گزارشی به نقل از امامعلی رحمان نوشت: «تلاش‌های مداوم برای عبور [تروریست‌ها و قاچاقچیان] از مرز افغانستان به خاک تاجیکستان وجود دارد. اخیرا تروریست‌های جماعت انصارالله که با هدف انجام یک سری حمله‌های تروریستی در دوشنبه و مناطق این کشور در آستانه روز  استقلال به خاک تاجیکستان نفوذ کرده بودند، از بین رفتند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری خاور، رسانه دولتی تاجیکستان، روز چهارشنبه ۱۵ شهریور، گزارش داد که سه عضو جماعت انصارالله، با تجهیزات نظامی پیشرفته، از مرز بدخشان افغانستان وارد خاک تاجیکستان شدند و در جریان درگیری با نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند. در تصاویر منتشر‌شده در این رسانه مشاهده می‌شود که اعضای جماعت انصارالله دست‌کم هشت قبضه کلاشنیکف، تعداد زیادی گلوله و بمب دست‌ساز، اسلحه کمری، وسایل ارتباطی و سایر تجهیزات مورد‌نیاز برای راه‌اندازی حمله‌های تروریستی را با خود داشتند.

تجهیزاتی که از سه عضو جماعت انصارالله در داخل خاک تاجیکستان به دست آمدند-خبرگزاری خاور
 

امامعلی رحمان با اشاره به خنثی شدن این اقدام جماعت انصارالله، گفت: «تاجیکستان نگران افزایش تهدید‌های تروریستی است که از افغانستان سرچشمه می‌گیرد. تروریست‌های مقیم کشور همسایه همواره در تلاش‌اند تا از مرز تاجیکستان عبور کنند.»

در همین حال، امامعلی رحمان افزود که پس از سلطه طالبان بر افغانستان، میزان قاچاق مواد مخدر از این کشور به تاجیکستان نیز افزایش یافته است.

رئیس‌جمهوری تاجیکستان افزود: «در سال ۲۰۲۲، پنج تن مواد مخدر در تاجیکستان کشف و ضبط شد که ۲۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.»

پنجمین نشست سران کشورهای آسیای میانه که برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های تجارت، امنیت و اقتصاد برگزار شد، یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی در این کشورها است. در این نشست، ده‌ها توافقنامه مهم درخصوص ترانزیت، تجارت، حفاظت از مرزها و مقابله مشترک با تهدیدهای تروریستی، میان سران کشورها به امضا می‌رسد.

رئیس‌جمهوری تاجیکستان در‌مورد همکاری‌های متقابل میان جمهوری‌های آسیای میانه گفت: «ما همیشه در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای از یکدیگر حمایت می‌کنیم و مواضع مشابهی داریم، هدف از نشست رهبران آسیای مرکزی تضمین همکاری‌های پنج جانبه برای رشد اقتصادی متقابل و تضمین امنیت منطقه است.»

رهبران جمهوری‌های آسیای مرکزی در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان-AFP
 

با وجود اینکه گروه طالبان مدعی برقراری امنیت، کنترل مواد مخدر و حفاظت از مرزهای افغانستان است، اما همسایه‌های افغانستان در دو سال گذشته به‌صورت مداوم از افزایش تهدید‌های امنیتی و گسترش قاچاق مواد مخدر شکایت کرده‌اند.

همچنین سازمان‌های تروریستی که علیه حکومت‌های تاجیکستان و ازبکستان فعالیت می‌کنند از حمایت طالبان برخوردارند. جماعت انصارالله به رهبری مهدی ارسلان، شهروند تاجیکستان و حرکت اسلامی ازبکستان متشکل از شبه‌نظامیان ازبک، دو گروه تروریستی مستقر در افغانستان‌اند که از متحدان دیرینه طالبان به شمار می‌روند.

گزارش‌‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل متحد در دو سال گذشته از وضعیت امنیتی افغانستان منتشر کرد، تایید می‌کند که روابط طالبان با گروه‌های تروریستی مانند القاعده، حرکت اسلامی ازبکستان، جماعت انصارالله، تحریک طالبان پاکستان و شماری دیگر از گروه‌ها همچنان برقرار است.

بیشتر از جهان