مدیر کلی که روزی هزار کلمه می‌نویسد

نادین دوریز پیش از پیوستن به دولت بوریس جانسون در ماه ژوئیه سه کتاب تحویل ناشرش داد

نادین دوریز، تاکنون ۱۹ کتاب داستان منتشر کرده است-Reuters

«نادین دوریز»، نماینده پارلمان بریتانیا از حزب محافظه‌کار، گفته است به رغم آن که به سمت مدیرکل وزارتخانه منصوب شده است، اما به عنوان یک نویسنده، همه روزه حدود هزار کلمه برای رمان‌هایش می‌نویسد.

نادین دوریز، نویسنده پرکاری که تاکنون ۱۹ کتاب داستان، از جمله دو رمان سه قسمتی، یک داستان زنجیره‌ای شش قسمتی، یک رمان کامل، و دو رمان کوتاه نوشته است، به نشریه ساندی تلگراف گفته است:«هنوز مشغول نوشتن هستم؛ روزی هزار کلمه می‌نویسم و همچنان خواهم نوشت.» 

«نوشتن برای سلامت روانم خوب است. روزهایی که می‌نویسم، آدم خوشحال‌تری هستم.»

حساب پرداخت‌های نمایندگان پارلمان نشان می‌دهد که خانم دوریز ۶۲ ساله که در جناح راست حزب محافظه‌کار است، در یازده ماه پیش از اکتبر سال گذشته، ۱۹ هزار پوند از بابت حق مولف، و ۱۵۴ هزار پوند دیگر بابت پیش‌پرداخت حق چاپ از ناشرش دریافت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتصاب او به عنوان مدیرکل بهداشت در تابستان گذشته،  جنجال و خشم فراوانی برانگیخت، زیرا خانم دوریز گفته بود که باید مهلت سقط جنین را کوتاه کرد و نیز در صدد برآمده بود تا اجازه ندهد که کسانی که مجوز عمل سقط جنین دارند، نقش مشاور را هم برای زنان ایفا کنند.  

در اوایل سال گذشته، خانم دوریز از این که در مورد دو زن آسیایی که هردو در دنیای سیاست فعالیت دارند، اشتباه کرده بود، پوزش خواست. او ویدیویی را توییت کرده بود که در آن «اش سرکار»، گزارشگر سیاسی نشریه «نووارا میدیا» را به عنوان «نامزد آینده انتخابات چینگ فورد» معرفی کرد که در واقع آن نامزد،«فیضه شاهین» بود.

اشتباه خانم دوریز او را در معرض مزاح‌های بسیاری قرار داد، و یک کاربر نوشت:«همه زنان رنگین‌پوست عین هم نیستند.»

خانم دوریز که از سال ۲۰۰۶ نماینده پارلمان از ناحیه « بدفوردشِر مرکزی» بوده است، گفت که هر روز صبح بین ساعات ۶:۳۰ و ۷:۳۰ می‌نویسد:«اگر روزی نتوانم بنویسم، روز یکشنبه شش ساعت از روز را صرف نوشتن می‌کنم. سالیانه حدود ۳۰۰ هزار کلمه می‌نویسم که حدود دو کتاب می شود.»

او پیش از پیوستن به دولت بوریس جانسون در ماه ژوئیه، سه کتاب تحویل ناشرش داد.

در سال ۲۰۱۳، خانم دوریز یک وجه شش رقمی از ناشرش، «هد آو زئوس»، برای دادن حق چاپ سه کتاب رمانش در سطح بین‌المللی دریافت کرد و درسال ۲۰۱۸، ۵۰ هزار پوند نیز پیش‌پرداخت یکی دیگر از رمان‌هایش بود. رمان سه جلدی او به نام «تارابِگ» در سال جاری منتشر خواهد شد.

رمان سه جلدی پیشین او موسوم به «چهار خیابان» در سال‌های ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ ، و داستان زنجیره‌ای «جاده زیبا» در شش شماره در سال‌های میان ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ به چاپ رسید.

رمان «چهار خیابان» که روایت آن درسال های ۱۹۵۰ در شهر لیورپول رخ می‌دهد، از سال‌های کودکی او در آن شهر الهام گرفته شده است و مادربزرگ ایرلندی‌اش، محور روایت است.

یک منقد ادبی، در مورد نخستین رمان خانم دوریز نوشت:«دوریز مهارت چندانی در ساختن وقایع ندارد. به نظر می‌رسد که رویدادها رخ می‌دهند، تنها برای آن که در آن مرحله از نظر مولف ایده خوبی بوده است. شخصیت‌های داستان خلق میشوند، اما به محض آن که نقششان در داستان تمام می‌شود،  کنار می‌روند.»

منقد دیگری نوشت:«این بدترین رمانی است که در ده سال گذشته خوانده‌ام.»

© The Independent

بیشتر از جهان