کریستیانو رونالدو اعلام کرد که رقابتش با لیونل مسی «پایان یافته است»

رونالدو: ما کارمان را خوب انجام دادیم، تاریخ فوتبال را عوض کردیم. همه جای دنیا احترام داریم و این از همه چیز مهم‌تر است

مراسم اهدای توپ طلا در زوریخ سوئیس، ژانویه ۲۰۱۵ ـ FABRICE COFFRINI / AFP

کریستیانو رونالدو اعلام کرد رقابتش با لیونل مسی به پایان رسیده است.

مسی و رونالدو ۱۳ سال تمام بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۱ ، ۱۲ توپ طلا بردند که تنها لوکا مودریچ در سال ۲۰۱۸ توانست این روند را قطع کند، و در سال ۲۰۲۰  نیز به دلیل همه‌گیری کووید جایزه‌ای در کار نبود. این زوج در دیدارهای کلاسیک بین بارسلونا و رئال مادرید در دوران طلایی فوتبال اسپانیا، همزمان که برای کسب عنوان بهترین بازیکن جهان با هم رقابت می‌کردند بارها با هم شاخ‌به‌شاخ شدند.

مسی ۳۶ ساله قرار است پس از هدایت آرژانتین به جام جهانی قطر، هشتمین توپ طلا را در مراسم اهدای جوایز ماه آینده در پاریس به دست آورد، و رونالدو ۳۸ ساله برای نخستین بار بعد از بیش از یک دهه از فهرست نهایی خارج شد.  

این امر احتمالا به هواداران مسی که او را بهترین بازیکن نسل خود و شاید تمام دوران‌ها می‌دانند انگیزه بیشتری بدهد و رقابت آن‌ها را تحریک کند، اما رونالدو می‌گوید نباید هواداران یک بازیکن از بازیکن دیگر «متنفر» باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او روز جمعه در آستانه بازی پرتغال با اسلواکی در بازی‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۴ گفت: «نفرت؟‌ من که چنین چیزی نمی‌بینم. رقابت تمام شد. خوب بود، تماشاگران دوستش داشتند. آن‌هایی که کریستیانو رونالدو را دوست دارند نباید از مسی متنفر باشند و برعکس.»

رونالدو در ژانویه به النصر، تیم لیگ برتر عربستان سعودی، پیوست و به آن‌ها کمک کرد فصل گذشته در رتبه دوم جدول قرار بگیرند. او تاکنون در ۳۰ بازی ۲۶ گل برای این باشگاه به ثمر رسانده و هشتصد و پنجاهمین گل دوران حرفه‌ای خود را در این بازی‌ها به ثمر رسانده است.

مسی نیز در نخستین دوران حرفه‌ای خود در اینترمیامی به همان اندازه تاثیرگذار بوده و در ۱۱ بازی ۱۱ گل به ثمر رسانده و این تیم را به جام لیگ‌ها هدایت کرده است.

رونالدو گفت: «ما کارمان را خوب انجام دادیم، تاریخ فوتبال را عوض کردیم. همه جای دنیا احترام داریم، این از همه چیز مهم‌تر است.»

«او راه خودش را رفت و من هم راه خودم را، صرفنظر از بازی در خارج از اروپا. با توجه به چیزی که دیده‌ام، او کارش را خوب انجام داده و من هم همینطور. میراث ما ادامه دارد، اما در آن رقابتی نمی‌بینم.»

«بارها در یک زمین بازی کردیم، ۱۵ سال. نمی‌گویم دوست هستیم، یکبار هم با او سر میز شام ننشسته‌ام، اما همکار حرفه‌ای هستیم و برای هم احترام قائلیم.»

پرتغال که اکنون در صدر گروه جی (J) مقدماتی قرار دارد، در براتیسلاوا با اسلواکی [تیم] دوم گروه بازی می‌کند و روز دوشنبه در فارو میزبان لوکزامبورگ [تیم] سوم گروه است.

© The Independent

بیشتر از فوتبال