عربستان سعودی زنان بیشتری را در حرمین الشریفین استخدام می‌کند

هدف از این سیاست تقویت توانمندسازی زنان و همچنین بهبود تجربه زوار زن عنوان شده است

از دو سال پیش، زنان در مراسم حج نیز مسئولیت تامین امنیت مراسم و برقراری نظم در اماکن مقدس مکه و مدینه را بر عهده داشته‌اند‌ـ Arab News

ریاست امور مذهبی مسجد الحرام و مسجد النبی، موسوم به حرم الشریفین، خبر داد که عربستان سعودی در نظر دارد در چارچوب راهبردی جامع، تعداد کارکنان زن را که به زوار دو مسجد مکه و مدینه خدمات ارائه می‌دهند افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری سیاست، هدف از این راهبرد «بهبود تجربه زوار زن و انتقال پیام رواداری اسلامی به جهان» عنوان شده است.  

عبدالرحمان السدیس، رئیس دفتر ریاست امور مذهبی حرم الشریفین، گفت این سازمان بر نقش زنان در اداره این دو مسجد و ارائه خدمات به زوار تاکید دارد و در ادامه افزود توانمندسازی زنان مسئولیتی مذهبی و مدنی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

السدیس همچنین دستاوردها و موفقیت‌های زنان سعودی در سال‌های اخیر و در پی سیاست ملک سلمان در راستای توانمندسازی زنان را تحسین کرد.

از دو سال پیش به این سو، زنان در مراسم حج نیز مسئولیت تامین امنیت مراسم و برقراری نظم در اماکن مقدس مکه و مدینه را بر عهده داشته‌اند.

علاوه بر این، شماری از زنان سعودی دوره رانندگی قطار را گذرانده‌اند و اکنون، هدایت قطار سریع‌السیر حرمین الشریفین بین مکه و مدینه را بر عهده دارند.  

پیش‌تر، هم‌زمان با اعلام خبر فعالیت ۳۲ زن در صنعت حمل‌و‌نقل ریلی، نشنال نیوز نیز گزارش داده بود مسئولیت‌های مهمی در مسجد النبی و مسجد الحرام به ۳۴ زن محول شده است.

بیشتر از جهان