رهبری تیم حقوقی ترامپ در پرونده کیفری جورجیا تغییر کرد

انتظار می‌رود جنیفر لیتل، وکیل دیگر ترامپ در پرونده کیفری جورجیا، در تیم حقوقی او باقی بماند و با استیو سادو همکاری کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، تنها چند ساعت قبل از آن که خود را به مقام‌های قضایی در زندان مرکزی شهر فولتون کانتی در ایالت جورجیا معرفی کند، رهبری تیم حقوقی خود را تغییر داد.

وب‌سایت خبری-تحلیلی پولیتیکو، بامداد پنجشنبه ۲۴ اوت (دوم شهریورماه)، در گزارشی نوشت استیو سادو، وکیل کهنه‌کار فعال در آتلانتا، صبح پنجشنبه با حضور در دادگاه عالی فولتون کانتری، خود را به‌عنوان وکیل اصلی ترامپ در پرونده کیفری ایالت جورجیا معرفی کرد.

هم‌زمان، شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز نیز در گزارشی به‌ نقل از استیو سادو، وکیل کیفری ترامپ، نوشت او همچنان در تیم حقوقی رئیس‌جمهوری سابق حضور دارد.

بر اساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، درو فیندلینگ را از رهبری تیم حقوقی خود در پرونده کیفری جورجیا، برکنار کرده است.

 درو فیندلینگ همراه با جنیفر لیتل و ماریسا گلدبرگ، از دیگر وکلای کیفری، نقش مهمی در تعیین قرار وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری در دادگاه کیفری جورجیا داشتند.

استیو سادو، وکیل اصلی ترامپ در پرونده جورجیا، روز پنجشنبه پیش از معرفی ترامپ در زندان فولتون کانتی، به‌طور قاطع از موکلش دفاع کرد و ابراز امیدواری کرد که هیئت‌منصفه بی‌طرف و با «دیدی باز»، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را بی‌گناه معرفی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز به‌ نقل از منابع خود نوشت انتظار می‌رود جنیفر لیتل، وکیل دیگر ترامپ در ایالت جورجیا، در تیم حقوقی او باقی بماند و با سادو همکاری کند.

دادستانی ایالت جورجیا، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و ۱۸ تن دیگر از‌جمله رودلف جولیانی، وکیل پیشین ترامپ را متهم کرده‌ است که به‌طور عامدانه تلاش داشته‌اند تا در نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالت جورجیا مداخله کنند.

دادستانی منطقه فولتون کانتی ایالت جورجیا از مقام‌های قضایی دادگاه خواست تا محاکمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و ۱۸ تن دیگر از متهمان پرونده کیفری در ایالت جورجیا، زودتر از موعد قبلی، در ۲۳ اکتبر، کم‌تر از دو ماه دیگر، برگزار شود. به فاصله کوتاهی، ترامپ با این درخواست دادستانی برای برگزاری زودتر جلسه دادگاه مخالفت کرد.

در همین حال، عصر روز پنجشنبه به وقت محلی، اعلام شد که مارک میدوز، رئیس سابق دفتر کاخ سفید، که او نیز به تلاش عامدانه برای تغییر نتایج انتخابات ایالت جورجیا متهم شده است، خود را به مقام‌های قضایی معرفی کرده است. برای میدوز هم یک قرار وثیقه ۱۰۰هزار دلاری تعیین شده است.

انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نیز در ساعت‌های آینده خود را به مقام‌های قضایی زندان مرکزی شهر فولتون کانتی ایالت جورجیا معرفی کند.

پرونده ایالت جورجیا، چهارمین پرونده‌ کیفری است که دادگستری ایالات متحده از زمانی که ترامپ کاخ سفید را ترک کرده، علیه او باز کرده است.

رودلف جولیانی و شماری دیگر از متهمان این پرونده خود را به مقام‌های قضایی معرفی کرده‌اند. سایر متهمان نیز تا ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه، به‌وقت محلی، فرصت دارند تا خود را به مقام‌های قضایی معرفی کنند و با سپردن قرار وثیقه آزاد شوند. در غیر این صورت، بازداشت خواهند شد.

بیشتر از جهان