ترامپ امروز خود را به زندان فولتون کانتی معرفی می‌کند

دونالد ترامپ در پنجم سپتامبر خود را در پرونده جورجیا، همچون سه پرونده گشوده‌شده دیگر، بی‌گناه خواهد خواند

زندان فولتون کانتی، به‌خاطر شرایط بدش الهام‌بخش آهنگ‌های رپ بوده و به همین دلیل‌ شهرت دارد- Jessica McGowan / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ قرار است روز پنجشنبه، ۲۴ اوت (دوم شهریور) خود را به یک زندان در آتلانتا معرفی کند.

او با اتهامات ناشی از تلاش برای لغو شکست خود در انتخابات ۲۰۲۰، در چهارمین پرونده جنایی که امسال علیه رئیس‌جمهوری سابق گشوده شد روبه‌روست.

ترامپ، مانند دیگر متهمان به اتهامات جنایی در آتلانتا، باید در زندان فولتون کانتی حاضر شود تا با انجام انگشت‌نگاری، از او عکس گرفته شود.

رویترز در گزارشی در همین زمینه، نوشته است حامیان و مخالفان دونالد ترامپ، مطمئناً این عکس را به طور گسترده و یکسان پخش می‌کنند، زیرا او برای ورود دوباره به کاخ سفید در نوامبر ۲۰۲۴ تلاش می‌کند.

رئیس‌جمهوری پیشین با ۱۳ مورد اتهام از جمله هتک حرمت، که معمولاً از آن برای هدف قرار دادن جنایات سازمان یافته استفاده می‌شود، و نیز برای تحت فشار قرار دادن مقامات ایالتی برای تغییر نتایج انتخابات مواجه است.

ترامپ ۷۷ساله این اتهامات را رد کرده و گفته ین پرونده با انگیزه‌های سیاسی علیه او گشوده شده است.

حضور او در زندان فولتون کانتی به معنای ورود به دعاوی نخواهد بود. دونالد ترامپ، با پرداخت وثیقه ۲۰۰هزار دلاری نیز موافقت کرده است.

مشخص نیست ترامپ چه زمانی به این مرکز می‌رسد. همچنین مشخص نیست که چه تعداد طرفدار دونالد ترامپ، در هوای بسیار گرم این شهر، برای حمایت از او حاضر خواند شد.

این زندان، به‌دلیل شرایط بدی که دارد و الهام‌بخش آهنگ‌های رپ بوده، شهرت دارد. این امر پیشتر باعث انجام تحقیقاتی از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده شده بود.

ترامپ پس از طرح اولین کیفرخواست جنایی علیه خود در نیویورک در ماه مارس، خواستار تظاهرات سراسری شد. منتقدان ترامپ گفتند این فراخوان باعث نگرانی از بروز دوباره ناآرامی‌های خشونت آمیزی شد که باید آنها را در ادامه حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا دانست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، مقامات هیچ حادثه خشونت‌آمیزی را در خارج از دادگاه در منهتن، میامی و واشنگتن، جاهایی که دونالد ترامپ امسال در آنها محاکمه شده، گزارش نکرده اند.

دیدار کوتاه ترامپ از زندان فولتون کانتی؛ یک روز پس از آن صورت می گیرد که رقبای او برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴برای مناظره اولیه در میلواکی ملاقات کردند. ترامپ این رویداد را که از شبکه فاکس نیوز پخش می‌شد نادیده گرفت و در عوض در مصاحبه‌ای از پیش ضبط شده با تاکر کارلسون، مجری سابق شبکه فاکس نیوز در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) شرکت کرد.

او در این مصاحبه گفت: «چهار بار برای من کیفرخواست صادر شده است؛ همه چیز بیهوده است.»

پیشتازی دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها از زمان طرح اولین کیفرخواست او افزایش یافته است و حامیان او معتقدند که این اتهامات دارای انگیزه‌های سیاسی هستند.

با وجود این، برخی از تحلیلگران می‌گویند مشکلات حقوقی ترامپ می‌تواند رای‌دهندگان مستقلی را که او برای پیروزی بر بایدن، به آنها احتیاج دارد، از او دور کند.

۹۱ اتهام

دونالد ترامپ، اولین رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا است که به انجام جرم متهم و محاکمه شده است. او در مجموع با ۹۱ اتهام مجرمانه مجزا مواجه است.

او در واشنگتن دی سی به دلیل تلاش برای ابطال انتخابات، در فلوریدا به دلیل نگه داشتن اسناد طبقه‌بندی شده پس از ترک کاخ سفید، و در نیویورک به دلیل پرداخت پول به یک ستاره فیلم‌های مستهجن متهم شده است.

در جورجیا، ترامپ متهم است که مقامات دولتی را تحت فشار قرار داده و فهرستی از رای‌دهندگان غیرقانونی برای جبران شکست خود در سال ۲۰۲۰ ایجاد کرده است.

دونالد ترامپ مدعی است که در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شده است و در هر چهار پرونده با انگیزه سیاسی مورد حمله قرار گرفته است.

قرار است او در پنجم سپتامبر در پرونده جورجیا از خود دفاع کند. ترامپ در سه پرونده دیگر خود را بی‌گناه دانسته است.

به جز رئیس‌جمهوری سابق، ۹ نفر از ۱۸ متهم مشترک ترامپ در پرونده جورجیا، از جمله رودلف جولیانی وکیل سابق او، خود را تسلیم مقامات کرده‌اند و هشت نفر باقی مانده تا جمعه فرصت دارند خود را به مقامات معرفی کنند و در غیراین صورت دستگیر خواهند شد.

بیشتر از جهان