وزارت اطلاعات از دستگیری ۹ بهایی و توقیف ۴۰ داروخانه و انبار خبر داد

وزارت اطلاعات مدعی است که یک خانواده بهایی «اخلالگر در حوزه دارو» را دستگیر کرده است

سرکوب بهاییان به عناوین و بهانه‌های مختلف از سیاست جمهوری اسلامی است- Mohabatnews

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از دستگیری ۹ شهروند بهایی و توقیف ۴۰ باب داروخانه و انبار متعلق به آن‌ها خبر داد. این وزارتخانه مدعی شد که اینان متعلق به یک خانواده «اخلالگر در حوزه دارو»‌ بوده‌اند. بهاییان با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بزرگترین اقلیت مذهبی غیرمسلمان در ایران هستند و حکومت ایران آن‌ها را به عناوین و بهانه‌های مختلف با سرکوب و محرومیت مواجه می‌کند.

خبرگزاری تسنیم متن اطلاعیه وزارت اطلاعات در این مورد را منتشر کرد. این وزارتخانه مدعی است که چندی پیش متوجه «بروز اختلالات مرموزی در عرضه برخی داروهای حیاتی بیماران» شده که بخصوص در دوران دنیاگیری کرونا افزایش یافته است و این‌گونه «باندهای قاچاق و احتکار دارو» را کشف کرده است. به ادعای وزارت اطلاعات پس از مدتی معلوم شد که علاوه بر باندهای جنایی که انگیزه‌‌های مالی دارند پای «ارتباطات خارجی»‌ و دخالت بهایی‌ها مطرح است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به ادعای وزارت اطلاعات، یک خانواده بهایی در تهران ۲۰ داروخانه و سه شرکت لوازم بهداشتی و آرایشی را به صورت آشکار و پنهان در اختیار خود داشته و از آن‌ها و انبارهای غیرمجاز برای قاچاق و احتکار دارو و پولشویی استفاده می‌کرده است. این وزارتخانه مدعی شد که این خانواده با چند پزشک «تبانی» کرده است و به آن‌ها «ارقام نجومی» پرداخت می‌کرده است.

سرکوب بهاییان سال‌ها است سیاست جمهوری اسلامی است. به گزارش ایران‌وایر، روز یکشنبه، جمال‌الدین خانجانی، شهروند ۹۰ ساله بهایی و از مدیران سابق جامعه بهایی، طی یورش به منزلش در تهران دستگیر و به اوین منتقل شد. دختر او، ماریا خانجانی،‌ نیز همراه پدر دستگیر شده است. جمال خانجانی پیش از این سابقه ده سال زندانی بودن در اوین را دارد.

از سوی دیگر خانواده کیوان رحیمیان، مترجم و روان‌شناس بهایی، نیز سه هفته است که از وضعیت او که در تهران بازداشت‌شده خبری ندارند. به گزارش ایران‌وایر، رحیمیان در ۲۷ تیر توسط ماموران امنیتی در منزلش در پایتخت دستگیر شده اما پس از چند تماس کوتاه تلفنی با خانواده ارتباطش با آن‌ها قطع شده است.