کوین اسپیسی: روابط جنسی پرشماری داشته‌ام اما هرگز به کسی تعرض نکرده‌ام

کوین اسپیسی از ۹ اتهام تعرض جنسی تبرئه شد ‏

خروج کویس اسپیسی از دادگاه در لندن ـ DANIEL LEAL AFP

روز چهارشنبه ۲۶ ژوئیه (چهارم مرداد ۱۴۰۲)، دادگاهی در لندن کوین اسپیسی، بازیگر آمریکایی، را از اتهام چند مورد تعرض جنسی به چهار مرد تبرئه کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، هیئت منصفه دادگاه تشخیص داد که این بازیگر در این موضوع مقصر نیست. در پی اعلام نتیجه محاکمه، اسپیسی با چشمانی پر از اشک از هیئت منصفه تشکر کرد.

این بازیگر برنده اسکار با ۹ مورد اتهام مواجه بود که مربوط به سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ می‌شد، زمانی که او در تئاتر «الد ویک» لندن کار می‌کرد. هیئت منصفه، متشکل از ۹ مرد و ۳ زن، پس از ۱۲ ساعت مذاکره او را تبرئه کرد. چهارشنبه شصت و چهارمین سالگرد تولد این بازیگر نیز بود. او پس از آزادی با وکلای خود دست داد و از یکی از درهای کناری از دادگاه خارج شد.

این ستاره هالیوودی در صحن دادگاه ساودِرک دقایقی با پنج نفر از اعضای هیئت منصفه گپ زد و سپس از ساختمان خارج و با انبوهی از عکاس‌ها و روزنامه‌نگاران روبه‌رو شود. او خطاب به آن‌ها گفت: «فکر می‌کنم خیلی از شما متوجهید که بعد از اتفاق امروز خیلی چیزها هست که من باید بهشان فکر کنم. حکم امروز را با تواضع در نظر می‌گیرم.»

اسپیسی افزود: «بسیار از هیئت منصفه قدردانم که وقت گذاشتند و همه شواهد موجود و واقعیت‌ها را به‌دقت بررسی کردند و فقط پس از آن بود که تصمیمشان را گرفتند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسپیسی سپس به طرف تاکسی‌ای رفت که منتظرش بود. برخی مردم برای او دست زدند و تولدش را تبریک گفتند. یک زن فریاد زد: «دوستت داریم کوین.»

محاکمه این بازیگر چهار هفته طول کشید. دادستان مدعی بود که اسپیسی «قلدر جنسی» بوده است و به‌شکل تعرض‌آمیزی به سه مرد دست زده است و با یک مرد دیگر سکس دهانی داشته است. به ادعای دادستان، این مورد آخری در حالی صورت گرفت که این مرد در خانه اسپیسی در لندن خوابش برده بود.

اسپیسی در دفاع از خود گفت که همه این موارد، اگر هم اتفاق افتاده باشد، بر اساس رضایت دو طرف بوده‌ است. او گفت که اهل روابط جنسی پرشمار بوده، اما هرگز به کسی تعرض نکرده است.

بیشتر از