احتمال پیروزی ترامپ در ایالت‌های چرخشی بالاتر از بایدن است

فقط ۶۰ درصد دموکرات‌ها گفته‌اند قطعا یا به‌احتمال زیاد به بایدن رای می‌دهند

بر اساس نظرسنجی‌ها، جامعه آمریکا دوقطبی‌تر شده است - Yuki IWAMURA / AFP

بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی جدید، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان، در ایالت‌هایی که «چرخشی» محسوب می‌شوند، نسبت به جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی و رقیب اصلی دموکرات او، بخت بیشتری برای پیروزی دارد.

ایالت‌های «چرخشی» به ایالت‌هایی‌ گفته می‌شود که پیش‌بینی آرای آن‌ها دشوار است و با اطمینان نمی‌‌شود درباره نتایج احتمالی انتخابات در آن‌ها صحبت کرد.

روزنامه دیلی‌میل روز چهارشنبه پنجم ژوئن (۱۴ تیر) در گزارشی نوشت که در ایالت‌های چرخشی، ۴۸ درصد رای‌دهندگان به ترامپ و ۴۱ درصد به بایدن رای می‌دهند. این نظرسنجی را موسسه «اشلون اینسایتس» (Echelon Insights) انجام داده است.

نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا تا اندازه زیادی به آرای ایالت‌های «چرخشی»، مانند میشیگان، ویسکانسین، آریزونا، پنسیلوانیا، و جورجیا گره خورده بود و مشخص شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌ نوشته دیلی‌میل، با توجه به خطاهای پرشمار جو بایدن، پرسش‌هایی جدی در این باره مطرح است که آیا این نامزد ۸۰ ساله حزب دموکرات می‌تواند بار دیگر در مقام رئیس‌ دولت ایالات متحده آمریکا در کاخ سفید حضور یابد.

براساس نظرسنجی موسسه «اشلون اینسایتس» فقط ۶۰ درصد رای‌دهندگان حامی دموکرات‌ها گفته‌اند به‌طور قطع یا به‌احتمال زیاد به بایدن رای خواهند داد.

در این میان، ۳۳ درصد از دموکرات‌ها گفته‌اند از نامزد دیگری حمایت خواهند کرد و هفت درصد نیز پاسخ داده‌اند هنوز مطمئن نیستند و در این‌باره تصمیم‌ نگرفته‌اند. این نظرسنجی در روزهای ۲۶ تا ۲۹ ماه ژوئن با حاشیه خطای ۳.۹ درصد انجام شده است.

طبق یافته‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس، در آستانه شروع رقابت‌های درون‌حزبی، جامعه آمریکا بسیار «دوقطبی‌» شده است.

به‌ نوشته آسوشیتدپرس، در میان رای‌دهندگان آمریکایی بر سر مجموعه‌ای از موضوع‌های بحث‌برانگیز، از جمله پایان دادن خودخواسته به بارداری، حق خرید و حمل اسلحه، یا حقوق و آزادی‌های اقلیت‌های جنسی و جنسیتی (جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو) اختلاف‌نظرهای جدی وجود دارد، اختلاف‌هایی که به بزرگ‌ترین شکاف میان رای‌دهندگان لیبرال و محافظه‌کار در تاریخ مدرن آمریکا منجر شده است.

بیشتر از جهان